اخبار

خواص لغزشی طولانی مدت چگونه در فیلم های BOPP ایجاد می شود؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر واکس های آلی نظیر Erucamide ها به صورت گسترده ای در فیلم های BOPP مخصوص صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل اصلی استفاده از این مواد ایجاد خاصیت لغزشی می باشد. اگرچه این واکس ها به طور پیوسته از بطن فیلم به سطح آن مهاجرت نموده و بر ظاهر و کیفیت بسته بندی اثر می گذارند. این مهاجرت می تواند باعث کدری سطح شود. این محصولات می توانند در نهایت بر فرآیندهای نهایی تولید نظیر چاپ پذیری نیز تاثیرگذار باشند. این تاثیر در نهایت زمانی که آمایش های Corona صورت می گیرد بر کیفیت چاپ بسیار موثر خواهد بود. از جمله سایر اثرات منفی می توان به تخریب عملکرد لغزشی در اثر افزایش دما اشاره کرد. 
با توجه به معایب استفاده از Erucamide شرکت Dow Performance Silicones مستربچ جدیدی با نام HMB-6301 را تولید نموده است که علاوه بر ایجاد خاصیت لغزشی بر کیفیت چاپ فیلم های بسته بندی BOPP تاثیرگذار نخواهد بود. در این مستربچ طراحی شده از فناوری پایه سیلیکونی استفاده شده است که اثرات منفی عوامل لغزشی سنتی نظیر مهاجرت دائمی به سطح و تخریب در اثر مرور زمان و افزایش دما را مرتفع ساخته است. مستربچ HMB-6301 ضریب اصطکاک فیلم های تولیدی را کاهش داده و قابلیت چاپ با کیفیت و فلزی کردن (Metallizing) با کیفیت بالا را ایجاد می کند.
بر خلاف سایر افزودنی های ضد لغزشی مستربچ HMB-6301 این امکان را ایجاد می کند که از آن ها تنها در لایه های بیرونی استفاده شود. از آنجایی که این ماده به سطح مهاجرت نمی کند بر آمایش های Corona نیز تاثیرگذار نخواهد بود. 
علاوه بر مناسب بودن این محصول برای کاربردهای فیلم های BOPP این محصول برای فیلم های ریخته گری PP نیز مناسب شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا