اخبار

داستان استایرن مونومر، پتروشیمی پارس و اسنوا چیست؟!

بسپار/ ایران پلیمر انجمن تولیدکنندگان رنگ و رزین ایران که هفته پیش پایگاهی در نمایشگاه رنگ، رزین و پوشش های صنعتی نداشت، حالا در نمایشگاه چهاردهم ایران پلاست غرفه ای در سالن 38 میعادگاه مجتمع های پتروشیمی دارد. اما چرا؟!

فوزیه صباح، دبیر انجمن یاد شده در پاسخ به سوال خبرنگار گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر دلیل حضور این انجمن در نمایشگاه را اینگونه برشمرد: ما در ایران پلاست حاضر شدیم تا در خصوص تامین دو ماده اصلی و مهم برای اعضای خود به وزیر و معاونین او که به نمایشگاه آمده بودند توجه بدهیم چرا که اگر این مواد تامین نشوند واحدهای عضو ما با 20 هزار اشتغال تعطیل خواهند شد.

یکی از این مواد استارین مونومر و دیگری اسید ترفتالیک است.

صباح افزود: متاسفانه مطلع شده ایم که پتروشیمی پارس 50 درصد تولید خود را طی قراردادی با اسنوا، یکجا معادل 235000 تن سالیانه تعهد کرده است. خب در اینصورت خط تولید  150 واحد عضو ما به ناچار و به دلیل عدم دریافت مواد متوقف می شود و همه کارکنان بیکار خواهند شد.

در مورد اسید ترفتالیک هم همین مشکل هست که اگر نتوانیم تامین کنیم، 50 واحد عضو با بیش از 5000 شاغل تعطیل می شوند.

ما به آقای زنگنه وزیر نفت اعتراض کردیم باید ببینیم واکنش و نتیجه چیست.

 

گفته می شود گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) تا سال گذشته صرفا 70 هزار تن مونومر استایرن دریافت می کرده و حالا با جذاب شدن نرخ ارز و به قصد صادرات فوم، قصد بلوکه کردن 235 هزار تن از مجموع 600 هزارتن ظرفیت تولید استایرن مونومر کشور را دارد. اخبار غیر رسمی، فشارهای سیاسی از سوی برخی نمایندگان محلی مجلس و همشهریانشان در وزارت صمت و پتروشیمی را در این اختلال احتمالی موثر می دانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا