اخباراخبار ویژه

امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: امیدواریم شاهد حضور گسترده هیات های تجاری خارجی در ایران پلاست باشیم

بسپار/ ایران پلیمر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران در دوره جاری نمایشگاه ایران پلاست در همکاری و تعامل با برگزارکننده نمایشگاه، جانمایی اعضای خود را در سالن 44A و 44B بر عهده داشت. امیر علیزادمنیر، دبیر این انجمن گفت: اگر چه تعامل نمایشگاه با تشکل ها خیلی دیر انجام گرفت ولی مدیران این دوره ایران پلاست با نگاه درست، تلاش کردند مشارکت انجمن ها و تشکل های تاثیرگذار را در برگزاری و جانمایی سالن های ایران پلاست در کنار خود داشته باشند. این تغییر رویه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم نقش مهم و اثرگذار تشکل ها در کلیه سیاست های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نادیده انگاشته نشود.

وی همچنین با اشاره به اخباری مبنی بر تغییر تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه ایران پلاست افزود: به طور قطع اگر نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل می شد شاهد ریزش شدید غرفه گذاران ایران پلاست بودیم. موجب خرسندی است که مدیران ایران پلاست به سرعت این روند را اصلاح کردند و طی تعامل با مجموعه های درگیر در امر برگزاری نمایشگاه، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران را به ایران پلاست بازگرداندند. البته رسانه ای کردن انتقال نمایشگاه و تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه به دفعات به هیچ عنوان با جایگاه این نمایشگاه تخصصی تناسبی نداشت. معتقد هستم با توجه به خاموش شدن شیوع کرونا و آبی شدن رنگ شهرستان های  کل کشور (اگر تا روز برگزاری باقی بماند) دلیلی برای عدم برگزاری ایران پلاست وجود نداشت. امیدواریم با برنامه ریزی مطلوب تر و تثبیت تاریخ برگزاری نمایشگاه در سال های آتی به روزهای پر رونق و بین المللی ایران پلاست بازگردیم.

امیر علیزاد در ادامه گفت: امسال سالن خلیج فارس در اختیار این انجمن قرار گرفت و مطابق درخواست های مکتوب اعضا جانمایی برای بیش از 50 شرکت در سالن های 44Aو 44B انجام گرفت.

وی همچنین گفت: متاسفانه عدم برنامه ریزی دقیق در کنار تحریم های بین المللی که مانع از حضور بازیگران بزرگ صنعت پلاستیک دنیا در ایران می شود، موجب شده تا کشورهای دیگر از این فرصت بهره ببرند و جایگاه ایران پلاست را با تهدید مواجه سازند. چنانچه گفته شد، برنامه ریزی دقیق، تثبیت زمان برگزاری و بازاریابی جامع و کامل در سطح بین الملل در کنار گشایش های احتمالی در وضعیت تحریم ها، می تواند جایگاه ایران پلاست را به عنوان بزرگ ترین رویداد منطقه ای در صنعت پلاستیک تثبیت کند.

امیر علیزاد در خصوص حضور هیات های تجاری در نمایشگاه نیز گفت: از حضور هیات های تجاری در ایران پلاست مطلع هستیم و امیدواریم با هماهنگی مدیران ایران پلاست، وزارت خارجه و دیگر ارگانهای مربوطه شاهد حضور گسترده هیات های تجاری در سالن های نمایشگاه باشیم.

انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران هم فعالیت های گسترده ای برای حضور در ایران پلاست پانزدهم تدارک دیده است که در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

او در پایان گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به سویه امیکرون کرونا و قرمز شدن چند شهر، هیات مدیره انجمن به شدت نگران شیوع گسترده و کاهش مشارکت در نمایشگاه است. از برگزارکننده نمایشگاه می خواهیم پروتکلهای بهداشتی در برگزاری این رویداد، به شدت و بدون اغماض رعایت شود تا خدای ناکرده شاهد بیماری عزیزان از طریق این نمایشگاه نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا