اخبار

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو: ​دعا می‌کنیم تحریم لغو نشود!

 

بسپار/ ایران پلیمر دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه قطعه‌سازان دعا می‌کنند تحریم لغو نشود، گفت:با ایجاد سه میز داخلی‌سازی در وزارت صنعت، از ٢٠ میلیون یورو ارزبری جلوگیری شد.

مازیار بی گلو عضو هیئتبسپار/ ایران پلیمر دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه قطعه‌سازان دعا می‌کنند تحریم لغو نشود، گفت:با ایجاد سه میز داخلی‌سازی در وزارت صنعت، از ٢٠ میلیون یورو ارزبری جلوگیری شد. مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در حاشیه «آغاز به کار خط تولید ترمز خودروهای سبک»، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهضت داخلی‌سازی در صنعت خودرو به خوبی جواب داده است، گفت: توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرای نهضت داخلی‌سازی در صنعت خودرو، منجر به اتفاقات بسیار خوب در این صنعت شده؛ به نحوی که تمامی قطعه‌سازان دعا می‌کنند که تحریم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل توجهی که به نهضت داخلی‌سازی صورت گرفته، برخی از نیروهای تعدیل شده در خطوط تولید صنعت قطعه‌سازی، مجدد به کار برگشته‌اند و تا پایان سال برخی شرکت‌ها حتی با افزایش نیرو و جذب افزایش جدید مواجه خواهند شد.

همچنین در این مراسم مصطفی نکونظر عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: برای اولین‌بار در ایران خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید می‌شود که برای خودروهای رانا، دنا و پژو ELX مورد مصرف است.

وی افزود: واردات این قطعات سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون تولید آنها آغاز شده و روزانه ۱۰۰۰ دستگاه در ظرفیت تولیدی آن گنجانده شده است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو از فعالیت این مجموعه تحت لیسانس بوش آلمان خبر داد و گفت: دانش فنی ۳۰ ساله در این حوزه وجود دارد که از آن برای طراحی و تولید محصول بهره گرفته‌ایم.

نکونظر گفت: به هر حال تأکید ما بر روی داخلی‌سازی است و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.

 

مهر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا