اخبار

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرد: تصویب کلیات دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی

بسپار / ایران پلیمر سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل پیشنهادی تنظیم بازار محصولات پتروشیمی توسط کمیته تخصصی تنظیم بازار پتروشیمی در جلسه کارگروه ملی مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.

محمدرضا کلامی اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد نظر دستگاه های مختلف در زمینه قیمت عرضه محصولات پتروشیمی، سیاست های افزایش عرضه و تولید مواد پتروشیمی و همچنین روند واقعی سازی طرف تقاضا با پیش بینی ابزار های سیاستی لازم از جمله تامین مواد اولیه، صادرات و استفاده از ظرفیت دستگاه های نظارتی برای تحقق تکالیف کف عرضه، در قالب کمیته ای با حضور دستگاه های نظارتی نهایی و با ابلاغ دبیرخانه تنظیم بازار کشور اجرایی شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص وضعیت تامین کالاهای ضروری و اساسی نیز تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات نقل و انتقال ارز و امکان استفاده از منابع در اختیار، هماهنگی لازم از سوی بانک مرکزی جهت بکارگیری ظرفیت های دیپلماسی این بانک و وزارت امور خارجه در تعامل با کشورهای مرتبط متناسب با نوع ارزهای موجود صورت پذیرد و نماینده ای از سوی بانک مرکزی جهت پیشبرد این اهداف تعیین و در کشورهای مربوطه مستقر شود.

کلامی همچنین اعلام کرد: با توجه به مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه بازار مقرر شد جلسه آتی تنظیم بازار با هماهنگی وزرای ذیربط در سطح دولت برگزار شود.

 

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا