اخبار

درخواست کرونایی فرانسه از اپل برای برداشتن محدودیت بلوتوث

بسپار/ ایران پلیمر به نقل از انگجت، فرانسه از اپل خواسته است که موانع فنی موجود بر سر راه توسعه برنامه ردیابی مستقیم که برای مدیریت و نظارت بر شیوع کووید-۱۹ طراحی شده است، از میان بردارد.

این برنامه که مشابه برنامه‌هایی است که هم اکنون توسط شرکت‌های اپل و گوگل توسعه یافته و به بخشی از زندگی روزمره مردم چین تبدیل شده است، برای کمک به بخش‌های خدمات درمانی ساخته شده است تا تعیین کنند که افراد آلوده و مبتلا با چه کسانی در تماس بوده‌اند و به دولت‌ها در تصمیم گیری در مورد کاهش محدودیت‌های جابجایی و اجتماعی کمک می‌کند.

این برنامه که برای راه اندازی در فرانسه از تاریخ ۱۱ مه توسعه یافته است، به فناوری بلوتوث متکی است، اما سیستم عامل اپل(iOS) اگر داده‌های بدست آمده از دستگاه منتقل شود، اجازه نمی‌دهد بلوتوث در حالت پس زمینه اجرا شود.

در حالی که این اقدامی است که برای محافظت از حریم شخصی کاربران توسط اپل طراحی شده است، اما اکنون در شرایط همه گیری کروناویروس جدید، امکان ردیابی و نظارت بر شیوع آن را برای فرانسه سلب کرده است.

“سدریک او” وزیر دیجیتال فرانسه در گفتگو با بلومبرگ گفت: ما از شرکت اپل می‌خواهیم که موانع فنی را برطرف کند تا به ما اجازه دهد یک راه حل عالی بهداشتی برای اروپا تهیه کنیم که به سیستم بهداشتی ما گره بخورد.

با این حال به نظر می‌رسد اپل پذیرای این درخواست نخواهد بود و درعوض به توسعه برنامه مشابه خود با همکاری گوگل می‌پردازد.

این درخواست با توجه به مسائل بالقوه‌ای که برای حریم خصوصی مرتبط با این نوع برنامه‌ها به وجود می‌آورد، موضوع گسترده‌تری را برجسته می‌کند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا(ACLU) به تازگی یک مقاله طولانی منتشر کرده است که نگرانی‌های پیرامون فناوری ردیابی مستقیم که باید در نظر گرفته شود را ذکر می‌کند.

“جنیفر استیسا گرانیک” مشاور نظارت و امنیت ACLU نوشت: در حالی که برخی از این برنامه‌ها می‌توانند بهداشت عمومی را ارتقا دهند، اما ممکن است خطرات قابل توجهی را برای حریم خصوصی، حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی ایجاد کنند.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا