اخبار

درگذشت پژوهشگر پراستناد دانشگاه سمنان در اثر انفجار یک واحد چسب سازی

بسپار/ ایران پلیمر دکتر فرامرز هرمزی از پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا و استاد گروه مهندسی شیمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان براثر حادثه  انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در ایوانکی که بامداد ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ رخ داد، جان خود را از دست داد. در این حادثه یک نفر دیگر جانباخت و سه نفر نیز مجروح شدند.

مرحوم دکتر فرامرز هرمزی متولد سال 1347 در گرگان بود، وی از سال 1381 به عنوان عضو هیات علمی همکاری خود را با دانشگاه سمنان آغاز کرد و در این سالها در زمینه پژوهشی و علمی بسیار موفق بود. روابط عمومی دانشگاه سمنان همچنین نوشته است که مرحوم دکتر فرامرز هرمزی استاد دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان در زمینه های تحقیقاتی پدیده های انتقال به ویژه انتقال حرارت جدید مانند نانو سیال، میکرو کانال، جوشش با شار زیاد، مدل سازی فرایندها و پدیده ها به ویژه با دینامیک سیالات محاسباتی فعالیت داشت.

مرحوم دکتر هرمزی پنج سال متوالی در فهرست دانشمندان پر استناد یک درصد برتر دنیا حضور داشت و شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه گوگل اسکالر 44 و میزان استنادات وی بیش از پنج هزار استناد، شاخص اچ ایندکس وی در پایگاه اسکوپوس 42 و بیش از چهار هزار استناد است و 110 عنوان مقاله نمایه شده در اسکوپوس را دارد. این دانشمند برجسته جهانی علاوه بر پژوهش و فناوری در حوزه صنعتی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان نیز فعال بود. وی در کنار آموزش های تئوری و پژوهشی های علمی در حوزه تجاری سازی و تبدیل ایده به ثروت نیز بسیار پرتوان بود و دارای کارنامه درخشانی در این زمینه است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشکده مهندسی، مدیر پژوهش دانشگاه سمنان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان، معاون پردیس علوم و فناوری های نوین، رئیس پردیس علوم و فناوری های نوین، رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز از جمله سوابق اجرایی مرحوم دکتر هرمزی در مدت فعالیش در دانشگاه سمنان است. همچنین وی نخستین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا