اخبار

دریافت آسان ویزای آلمان برای تجار و فعالان اقتصادی ایران

بسپار به نقل از تسنیم می نویسد، سفیر ایران در آلمان در راستای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و آلمان گفت: تجار و فعالان اقتصادی برای دریافت ویزای آلمان با معرفی از سوی اتاق بازرگانی می توانند به راحتی ویزا دریافت کنند و این تسهیلات برای آلمانی ها نیز در نظر گرفته شده است.


علی ماجدی سفیر ایران در آلمان در نشست هیات اعزامی اتاق بازرگانی تهران به این کشور در پاسخ به خواسته های تجار ایرانی برای تسهیل در رفت و آمد بازرگانان ایرانی به آلمان اظهار کرد: تجار و فعالان اقتصادی برای دریافت ورود به آلمان با معرفی از سوی اتاق بازرگانی می توانند به راحتی ویزا دریافت کنند.

وی افزود: تا زمانی که من در این کرسی هستم از توان و اعتبار خود برای صدور روادید، برای تجار ایرانی و برای همتایان آلمانی آنان استفاده می کنم.

پیشنهاد دریافت رقم های نجوی از آلمانی ها برای ثبت شرکت در ایران

سفیر ایران در آلمان با اشاره به سوء استفاده  از برخی از فعالان اقتصاد  آلمانی برای حضور در ایران و ثبت نمایندگی یا شعبه، ادامه داد: درماه‌های اخیر با تقاضای زیادی از سوی شرکت‌های آلمانی برای تاسیس بنگاه اقتصادی در ایران مواجه هستیم، اما در مواردی مشاهده شده که آلمانی‌ها برای ثبت شرکت خود در ایران با پیشنهاد پرداخت رقم‌های نجومی 100 تا 400 میلیون تومان روبه رو می شوند.

ماجدی گفت: از اتاق بازرگانی خواسته می شود که در این زمینه وارد عمل شود و به شرکت‌های آلمانی برای ثبت بنگاه اقتصادی  خود در ایران خدمات دهد و اطلاعات و مشاوره مناسب به طرف‌های آلمانی ارائه دهد.

وی یاد آور شد که ما در سفارت ایران در آلمان  نمی‌توانیم در این زمینه به آلمان‌ها کمک کنیم زیرا این کار وظیفه سفارت نیست و سوء تفاهماتی ایجاد می کند.

ماجدی همچنین اظهار داشت: از اتاق بازرگانی خواسته می شود  تا رشته فعالیت‌های مورد نیاز بنگاه‌های ایرانی را به سفارت اعلام کند تا رایزن اقتصادی سفارت بر اساس آن، شرکت‌های آلمانی مورد نیاز بنگاه‌های داخلی را معرفی کند.

سفیر ایران درآلمان در پایان صحبت های خود گفت: شرکت‌های آلمانی تمایل دارند با بخش خصوصی ایران کار کنند وعلاقه‌ای زیادی برای همکاری با شرکت های دولتی ندارند.

در ادامه این نشست محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز گفت: اردیبهشت ماه سال آینده یک هیات اقتصادی از اتحادیه صنعت و تجارت دوسلدورف به ایران می آید.

وی همچنین از آمادگی اتاق تهران برای کمک به بنگاه‌های آلمانی برای حضور در ایران خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا