اخبار

دریافت جایزه ی نوآوری برای تولید کامپوزیت های گرمانرم مخصوص ریل های سقف آفتابی خودرو

بسپار/ ایران پلیمر شرکت Polyscope Polymers B.V. اخیرا جایزه ی نوآوری JEC را در بخش کاربردهای خودرویی دریافت کرده است. محصول این شرکت که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، یک چند سازه ی گرمانرم پر شده با الیاف شیشه با نام تجاری XIRAN SGH30EB بوده که اولین بار توسط گروه خودروسازی رنو در فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. از این چند سازه در ریل های باز و بسته کردن سقف های آفتابی خودروها (Sun roof) استفاده می شود.

تولید چنین محصولی از آن بابت مورد توجه قرار گرفته است که برای اولین بار یک چند سازه ی گرمانرم موفق شده است در کاربردی، به طور کامل جایگزین آلومینیوم شود. از این چند سازه می توان در تولیدات عمده ی خودروهای شخصی در مدل های مختلف بهره برد.

آلومینیوم هایی که در ریل های سقف خودروها استفاده می شوند، ابتدا در یک فرایند الکترولیز با لایه ای از اکسید جهت محافظت پوشش دهی می شوند. سپس این آلومینیوم های پوشش دهی شده، به صورت پروفیل، رانشگری می شوند. استفاده از چندسازه ی گرمانرم طراحی شده توسط شرکت Polyscope در هزینه های تولید این بخش از خودرو صرفه جویی می شود. علاوه بر این، با استفاده از این چندسازه ی گرمانرم، آزادی های طراحی بیشتر شده، تا ۱۳ میلی متر به فضای بالای سر راننده افزوده شده و محدوده ی دید از سقف ها افزایش یافته است.

استفاده از XIRAN SGH30EB ساخت و نصب ریل های سقفی را آسانتر کرده و به طور کلی منجر به کاهش هزینه های تولید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا