اخبار

دریافت نانومقیاس شرط کاهش نرخ بهره تسهیلات برای شرکت‌های فناور

بسپار/ ایران پلیمر  شرکت‌هایی که در سبد تحقیق و توسعه خود، تولید محصولاتی مبتنی بر نانو فناوری داشته باشند، در صورتی که موفق به دریافت تاییدیه‌های لازم مانند گواهینامه‌ نانو مقیاس و یا در باره زمانی مشخصی، محصول نانویی خود را تجاری‌سازی کنند، مشمول کاهش نرخ سود و یا بلاعوض شدن بخشی از تسهیلات می‌شوند.

دکتر سعید سلیمی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های فناور در حوزه نانو، در رویداد رینکست ۲۰۲۲، توسعه سبد محصولات شرکت‌های فعال در حوزه نانو فناوری، ترغیب شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان برای گسترش سبد محصولات دارای نانو را از اهداف برگزاری این رویداد نام برد.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی این شرکت برای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: حمایت‌های ما شامل تسهیلات مالی و غیرمالی می‌شود. در بخش تسهیلات مالی اقدام به اعطای تسهیلات کم بهره ۱۲ درصد تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان کردیم، ولی در صورتی که شرکتی موفق به دریافت تاییدیه‌های لازم مانند گواهینامه‌ نانو مقیاس و یا گواهینامه از مراکز مورد تایید ستاد نانو شوند، این میزان بهره به ۷ تا ۵ درصد کاهش می‌یابد.

سلیمی اضافه کرد: علاوه بر آن در صورتی که شرکتی محصول مبتنی بر نانو خود را بتواند در بازه زمانی مشخصی به فروش برساند، بخشی از تسهیلات اعطایی به آنها بلاعوض خواهد شد.

مدیر عامل این شرکت خدماتی، ارائه مشاوره در راستای انتخاب محصول، مشاوره در جهت توسعه محصول از طریق مشاوره با مدیران توسه کسب و کار ستاد نانو و مشاوران فنی، برگزاری جلسات راهبری در طول انجام پروژه، تسهیل‌گری در دریافت همزمان خدمات و کمک به اخذ مجوزهای دانش بنیان برای شرکت‌های دارنده فناوری‌های بالا را از جمله خدمات غیر مالی این شرکت نام برد.

سلیمی به نحوه انتخاب شرکت‌ها برای ارائه این خدمات اشاره کرد و یادآور شد: شرکت‌ها بر اساس سابقه طرح‌های تحقیق و توسعه مؤثر، برنامه بازاریابی و سابقه تجاری‌سازی محصول، وضعیت ساختار مدون تولید و برنامه فروش و تحقیق و توسعه مجرب انتخاب می‌شوند.

وی حوزه‌های تجهیزات، مواد شیمیایی، متالورژی، نساجی، پلیمر، رنگ و رزین و کامپوزیت، دارو و سلامت، نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمان را از جمله حوزه‌های اولویت‌دار این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: بسته‌های حمایتی که برای هر یک از شرکت‌های متختب در نظر گرفته می‌شود، بر اساس طرح‌های شرکت‌ها است.

سلیمی اضافه کرد: در این راستا تاکنون با ۳۰۸ شرکت تعامل برقرار شده است که از این تعداد ۴۲ شرکت پذیرش شدند و ۱۹ پروژه نیز منجر به تولید محصول شده‌اند.

مدیر عامل این شرکت خدماتی با بیان اینکه بیشترین خدمات حمایتی ما برای شرکت‌های تولیدی نوع ۲ بوده است، اظهار کرد: ۳۶ درصد از شرکت‌هایی که از خدمات ما بهره‌مند شدند، شرکت‌های فناوری بودند که دانش‌بنیان نشده‌اند، ضمن آنکه بیشترین تسهیلات اعطایی در حوزه‌های سلامت، رنگ و رزین بوده است.

به گفته وی، بیشترین تسهیلات به شرکت‌های فناور مستقر در تهران اعطا شد و استان‌ اصفهان بعد از تهران قرار دارد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا