اخبار

در آستانه کریسمس ارامنه ایران/ گپی با میرو اوحانیان، آرارات صنعت آریا: دیگر مدت هاست هدیه کریسمس نمی گیرم! هدیه می دهم …

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، اوحانیان می گوید: من از سال 1386 در این حرفه مشغول فعالیت هستم. ارامنه در کل، بیشتر در صنعت، ماشین سازی و معماری کار می کنند. در صنایع پلاستیک هم بزرگانی هستند که فعالند. 
در واقع می توانم بگویم که در صنعت ماشین سازی ارامنه نقش پدر را داشته اند و بنیانگذار آن بوده اند. در عین حال رشد بعدی این صنعت هم وامدار آنها بوده است. 

ارامنه ایران در همراهی با سایر هم کیشان خود در دنیا، سال نو میلادی را با کاج مصنوعی که نماد سرسبزی است و چراغ ها و توپ های رنگی تزیینی که بر آن می گذارند، جشن می گیرند و برای همه آرزوی خوشبختی و سلامتی می کنند. در روز اول ژانویه به کلیسا می روند تا نان مقدس تبرگ شده که نماد برکت است را به خانه بیاورند. 
سال نو میلادی و نوروز بله شباهتهایی دارند…
(می خندد) خاطره و بهترین کادوی کریسمس … راستش حضور ذهن ندارم! دیگر مدت هاست که من هدیه نمی گیرم و الان هدیه می دهم!
چون ما در ایران زندگی می کنیم، بیشتر تحت تاثیر فرهنگ و سنن ایرانی هستیم و از جمله غذاهای ما هم چنین حالتی دارد. مثلا غذای روزهای سال نو و جشن های کریسمس بیشتر دلمه و سبزی پلو ماهی است. البته نوعی غذای گوشتی ژیگو و راگو هم هست.
معمولا یک روز بعد از سال نو و یک روز قبل از تولد مسیح یعنی پنجم ششم ژانویه (همانطور که می دانید ارامنه مسیحی ارتودکس میلاد و غسل تعمید عیسی را همزمان و حدود یک هفته بعد از سال نو جشن می گیرند) تعطیل هستیم. معمولا به بزرگان خانواده سر می زنیم و دور هم جمع می شویم و به خاطر برکتی که خداوند به ما داده، تشکر می کنیم. 
از همینجا سالی توام با موفقیت و سلامتی برای همه خصوصا هموطنان ایرانی آرزو می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا