اخبار

در استان گلستان تشکیل می شود: کمیته بررسی خسارت‌ به واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق سیل زده

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته‌ای در استان گلستان برای بررسی و تصمیم گیری درباره خسارات ناشی از سیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا ۸ روز آینده واحدهای صنعتی این استان به تدریج فعالیت خود را از سر بگیرند.

محسن صالحی نیا که به استان گلستان سفر کرده است، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در جریان سیل اخیر گلستان، میزان ورودی آب به نسبت خروجی آن بسیار بالاتر بوده که این موضوع خسارت‌هایی را به واحدهای تولیدی و زیربنایی شهرک‌های صنعتی وارد کرده است، با این حال سطح آب در چند روز اخیر تا حدودی پایین آمده و شرایط بهتر شده است.

وی افزود: برآورد اولیه ای درباره خسارات به تأسیسات زیربنایی شهرک صنعتی استان گلستان و واحدهای تولیدی داشته ایم، اما در این مرحله، از نظر کارشناسی اظهارنظر قطعی دشوار است و باید چند روزی هم صبر کرد تا شرایط برای برآورد قطعی فراهم شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: کمیته‌ای در استان گلستان برای رفع مشکلات با ریاست استاندار و حضور رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، برنامه و بودجه این استان و مدیرکل راه، مسکن و شهرسازی، اتاق بازرگانی گلستان و… تشکیل شده است که ارزیابی از وضعیت داشته و بر اساس آن برای جبران خسارات، رفع مشکلات و بازگشت به شرایط عادی اقدامات لازم انجام شود.

صالحی نیا افزود: با واحدهای تولیدی نیز جلسه‌ای داشتیم، آنها نیز نقطه نظرات و مطالباتی داشتند و مسائل مختلفی مانند استمهال بدهی، بیمه و… را مطرح کردند که ما نیز آنها را پیگیری خواهیم کرد تا در این موارد مساعدت‌هایی صورت گیرد و رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی استان گلستان هم بر کار نظارت خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در حال انجام است و تا آخر هفته که آب و هوا و وضعیت در شرایط بهتری قرار گیرد، این اقدامات پیگیری خواهد شد و در آن زمان می‌توان برآورد دقیق‌تر و کارشناسی تری نسبت به خسارات وارده داشت.

 

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا