اخبار

در صورت جذب دانش آموختگان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه معاف می شوید

معاون کارآفرینی وزارت تعاون گفت: طرح مشوق کارفرمایی برای تشوق کار فرماهاست و کسانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند مشمول معافیت کارفرمایی می‌شوند. 

دکتر عیسی منصوری، معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه نمایشگاه جامع «دانشگاه، صنعت و کسب و کار» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، گفت: نظام آموزش عالی ما به گونه ای است که فارغ التحصیل رشته های کلاسیک در طبقه بندی تولید انبوه استاندارد قرار می گیرد ؛گرچه این نظام به سمتی می رود که رشته های جدیدتر را متناسب با اقتضائات جامعه داشته باشد، اما محتوای درسی سیلابس ها به صورت متمرکز هستند و مشخصه این نوع از آموزش ها این است که خروجی آنها به جای پژوهش به آموزش پرداخته است و ترجیح به سمت آموزش می باشد. همچنین آموزش به جای کاربردی تئوریک می باشد. 

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد یکی از حوزه هایی که منجر به جهت گیری شغلی فارغ التحصیلان می شود محفل های خصوصی آنها در ترم های رو به فارغ التحصیلی می باشد. این محفل ها تاثیر زیادی در جهت دهی شغلی دارد. به نظر می رسد به لحاظ ساختار آموزش کشور از ابتدایی تا آموزش عالی، تورمی از فارغ التحصیل در مقطع دانشگاهی داریم که تقاضای کافی برای این فارغ التحصیلان در بازار کار وجود ندارد. این عدم تطابق در حوزه مهندسی بسیار بیشتر به چشم می خورد و میزان نیاز و فرصت شغلی با انبوهی فارغ التحصیلان رشته مهندسی نمی خواند و باید تلاش کنیم تا این مسئله را حل کنیم.
منصوری در ادامه بیان داشت: یکی از ابزارهای ما استفاده از ظرفیت بین المللی است و بر همین اساس در برنامه ششم توسعه نیز موافقت شد که طرحی را از سال ۹۶ شروع کنیم؛ البته پایلوت این طرح در هشت استان انجام شده است.
معاون کارآفرینی وزارت تعاون در پایان خاطرنشان کرد: این طرح تحت عنوان مشوق کار فرما می باشد و کسانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند، مشمول معافیت کارفرمایی می شوند. سال گذشته نیز حدود ۷۷۶ هزار نفر در شغل جدید داشتیم که این عدد بزرگی است. 

روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا