اخبار

در هفته ای که گذشت پلیمرها در بورس کالا رکوردزنی کردند

بسپار می نویسد، در هفته ای که گذشت ۵۸ هزار و ۷۴۹ تن پلیمر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در بورس کالای ایران معامله شد تا رونق بازار این محصولات ادامه یابد.معامله این حجم مواد پلیمری در شرایطی بود که طی هفته پیش تر میزان خرید و فروش به حدود ۵۰ هزار تن رسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران، معامله این حجم مواد پلیمری در شرایطی بود که طی هفته پیش تر میزان خرید و فروش به حدود ۵۰ هزار تن رسیده بود. همچنین حجم عرضه و تقاضای خریداران در هفته گذشته ۶۸ هزار و ۸۱۱ تن و تقاضا بیش از ۲۴۸ هزار تن بود.

از سوی دیگر در گروه محصولات شیمیایی نیز در هفته گذشته معاملات به ۱۹ هزار و ۴۳۹ تن بالغ شد که به نسبت هفته پیش از آن رشد داشته است. این در حالی است که حجم معاملات شیمیایی ها را می توان بالاترین میزان از پایان خردادماه تاکنون برآورد کرد. هفته گذشته حجم عرضه های این گروه رقمی بیش از ۳۰ هزار تن بود که بیش از ۱۱ درصد نسبت به هفته ماقبل رشد را نشان می دهد. در همین مدت نیز حجم تقاضا بیش از ۴۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، اعلام قیمت های پایه جدید و تقویت حجم عرضه ها را می توان از دلایل اصلی رشد حجم معاملات به شمار آورد.

از سوی دیگر خوش بینی نسبت به آینده و انتظار برای افزایش قیمت ها در بازار آزاد را نیز می توان از دلایل رغبت معامله گران به خرید دانست. این در حالی است که حذف کدهای معاف از مالیات توسط بورس کالا در هفته های اخیر نیز توانسته مصرف کنندگان کوچک را به جمع معامله گران بازار برگرداند و قدرت خرید آنها را تقویت کند.

در کنار این موارد رشد قیمت ها در بازارجهانی و افزایش قیمت های پایه نیز سیگنال مهمی برای فعالان بازار و تولیدکنندگان در صنایع بالادستی به شمار می رود  که سبب افزایش حجم معاملات شده است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان بازار دورنمای مثبتی از بازار پتروشیمی پیش بینی می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا