اخبار

در پی ابلاغ ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان: شعری مقدم از هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی کناره گیری کرد

بسپار به نقل از نکونیوز و نیپنا می نویسد، عباس شعری مقدم مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عضو هیات مدیره این شرکت، در پی ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی، از عضویت در هیات مدیره پتروشیمی کنار رفت. همچنین زنگنه  با صدور حکمی، موافقت خود را با درخواست کناره گیری شعری مقدم اعلام کرد.

ابلاغ این قانون موجب کنار رفتن برخی از اعضای هیات مدیره چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت بویژه گاز و پتروشیمی شده است. شعری مقدم که در سال ۱۳۸۵ بازنشسته شده و به بخش خصوصی رفته بود، در پی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آغاز وزارت بیژن زنگنه در نفت، دوباره به پتروشیمی بازگشت و به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کرد. اما پس از لغو تحریمها در زمستان سال گذشته، جای خود را در منصب مدیریت پتروشیمی به خانم مرضیه شاهدایی داد و عضو هیات مدیره پتروشیمی باقی ماند. اما با این ابلاغیه، او از هیات مدیره پتروشیمی نیز کنار رفت تا برای دومین بار پس از ده سال در پتروشیمی بازنشسته شود.
سابقه ورود شعری مقدم به صنعت نفت به سال 1345 باز می گردد. وی از سال 45 تا سال 62 در سطوح مختلف سرپرستی و مدیریت میانی در مجتمع پتروسیمی شیراز مشغول فعالیت بود. در فاصله زمانی سالهای 62 تا 73 عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر فنی و مدیر عملیات این شرکت بود، سپس سال 73 به مجتمع پتروشیمی بندرامام رفت و تا سال 85 به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به فعالیت پرداخت. شعری مقدم از اردیبهشت 85 که بازنشسته شد فعالیت نفتی خود را در بخش خصوصی آغاز کرد و از سال 85 تا 87 مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی باختر بود. همچنین در فاصله زمانی سالهای 87 تا 90 در شرکت پلیمر آریا ساسول با سمت مدیرعامل فعالیت می کرد.


زنگنه وزیر نفت با صدور حکمی، موافقت خود را با درخواست کناره گیری عباس شعری مقدم از عضویت در هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد.
در متن این موافقت نامه آمده است: 

«با توجه به کناره گیری جنابعالی از عضویت در هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بدین وسیله از خدمات جنابعالی در این سمت تقدیر و تشکر نموده و موفقیت و سربلندی شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا