اخبار

دستاورد سفر رییس جمهور: توافق با آفریقا بر سر تهاتر محصولات پتروشیمی با کالاهای اساسی

بسپار/ایران پلیمر  رئیس‌جمهوری گفت: تسهیل تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و امکان اجرای طرح کشت فراسرزمینی از دیگر اهداف سفر به کشورهای آفریقایی بود که با موفقیت دنبال و توافق شد به شکل تهاتری و در ازای فروش محصولات و مواد پتروشیمی کالاهای اساسی مورد نیاز ایران از این کشورها وارد شود.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی پس از سفر فشرده و پرکار به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در بدو ورود به کشورمان در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشورهای قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به‌طور طبیعی این ارتباط باید تقویت می‌شد، تصریح کرد:‌ متأسفانه در سال‌های گذشته این ارتباط مورد کم‌مهری قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به علاقه‌مندی این کشورها برای خرید محصولات دانش‌بنیان ایرانی گفت: تسهیل تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و امکان اجرای طرح کشت فراسرزمینی در این کشورها از دیگر اهداف این سفر بود که با موفقیت دنبال و توافق شد به شکل تهاتری و در ازای فروش محصولات و مواد پتروشیمی کالاهای اساسی مورد نیاز ایران از این کشورها وارد شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران باور دارد که جهان تنها در چند کشور غربی محدود نیست و بنا داریم با همه کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم، همان‌قدر که به قاره آمریکا یا آسیا اهمیت می‌دهیم، برای قاره آفریقا نیز اهمیت قائل هستیم و معتقدیم باید به همه جهان توجه داشت.

 

شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا