اخبار

دستیابی شرکت LATI به آمیزه ای جدید، عملکرد فنی همراه با خواص آنتی استاتیک دایمی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر افزایش تعداد آمیزه های رسانا در فناوری های مختلف و کاربردهای به روز ، کنترل ویژگی های الکتریکی بیشتری را در تولید محصولات مختلف طلب می کند. این مساله به خصوص زمانی که به اعمال استانداردهای Atex برای استفاده در اتمسفرهای انفجاری نیاز است، شدت می یابد.

بندهای موجود در Atex مقدار مشخصی از مقاومت سطحی را برای استفاده در مکان های مختلف مشخص کرده است. منظور از مقاومت سطحی، مقاومت سطح یک محصول در برابر عبور الکتریسیته می باشد. هرچه میزان مقاومت سطحی کمتر باشد، عبور الکتریسیته آسان تر و محصول رساناتر است. مقاومت سطحی پلاستیک ها که موادی غیر رسانا و عایق الکتریسیته هستند در محدوده ی ۱۰۱۲ اهم یا بیشتر و  مقاومت سطحی مواد رسانا از جمله فلزات ۱۰ اهم و یا کمتر است.

معمولا برای رسانا کردن پلاستیک ها از دوده، الیاف کربن و یا گرافیت استفاده می شود. استفاده از این مواد در پلاستیک ها مشکلاتی نظیر مشکلات مکانیکی و مسائل مربوط به بعد زیبایی شناختی ایجاد می کند.

نسل جدید محصولات Latiohm PD02 تولید شرکت LATI ایجاد شده تا مشکلات مطرح شده را مرتفع سازد. نقطه ی قوت این محصولات جدید در استفاده از بسپارهایی بوده که به صورت ذاتی ضد الکتریسیته ساکن (Antistatic) هستند. مقاومت سطحی این بسپارها در محدوده ی ۱۰۶ تا ۱۰9 اهم است.

این آمیزه ها از بسترهای بی ریخت (Amorphous) یا نیمه بلورین نظیر ABS، PP و PA تشکیل شده اند. برای بهبود خواص مکانیکی از تقویت کننده ها در ساختار نیز استفاده شده است. این خواص مکانیکی حتی زمانی که دمای محصول کم هست نیز حفظ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا