اخبار

دلالان بازار سنتی مواد اولیه هنوز فعال هستند

بسپار به نقل از ستاد خبری ایران پلاست می نویسد، ‌ محمدی مدیر فروش شرکت صنایع ورق ایران درباره اینترنتی بودن ثبت نام در هفتمین دوره نمایشگاه ایران پلاست گفت که ثبت نام اینترنتی راحت بود و به خوبی انجام شد و توانستیم جای مناسب خود را انتخاب کنیم.
او ادامه می دهد: پیشنهادی که برای برگزاری بهتر ایران پلاست داریم این است که شرکت ها را از نظر ظرفیت و تاثیر مثبتی که در صنعت می گذارند رتبه بندی کنند و این رتبه بندی در جانمایی شرکت ها در غرفه ها و ارایه تسهیلات نمایشگاهی به آنها تاثیر بگذارد.
مدیر فروش شرکت صنایع ورق ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران پلاست کیفیت و سطح بالایی در منطقه دارد، افزود: این نمایشگاه را می توان در منطقه با عرب پلاست مقایسه کرد که به طور قاطع سطح کیفی ارایه شده در ایران پلاست بسیار برتر از این نمایشگاه است که این امتیاز بالایی است. شرکت های برتر خارجی که در عرب پلاست شرکت می کنند به حتم سطح اول محصولات خود را به نمایش نمی گذارند اما در ایران پلاست به دلیل کیفیت محصولات ایرانی رقابتی در سطح اول شکل می گیرد و شرکت های مطرح دنیا که در این نمایشگاه حضور دارند فناوری های برتر خود را به نمایش می گذارند. همچنین در کشورمان نیز به جرات می توان گفت نمایشگاه ایران پلاست از 5 نمایشگاه برتر ایران است.
مدیر فروش شرکت صنایع ورق ایران اظهار می دارد: نمایشگاه ایران پلاست بیش از هر چیز نیازمند مدیریتی مسلط است تا مشکلات موجود در آن را حل کند و اگر نهادی، سازمانی و یا انجمنی دارای مدیریتی باشد که بتواند در بهتر برگزار شدن این نمایشگاه تاثیرگذار باشد و مشکلات برگزاری آن را مانند واقع بودن محل نمایشگاه در یکی از پرترافیک ترین مناطق تهران ، خدمات و سرویس های ناقص و ناکار آمد، مشکلات سالن های نمایشگاه و …. را رفع کند، می توان مسولیت برگزاری ایران پلاست را به آن واگذار کرد.
محمدی درباره دوسالانه بودن ایران پلاست نیز گفت: دو سال یک بار بودن این نمایشگاه بسیار مفید است زیرا این صنعت ، صنعت سختی است و سالانه کردن ایران پلاست شرایط سختی را برای حضور موفق صنعت گران ایجاد می کند کما اینکه در کشورهایی که دارای نمایشگاه های پلاست پیشرفته ای هستند ، مانند آلمان نمایشگاه ها سه ساله برگزار می شوند تا بهره وری از حضور شرکت های فعال در عرصه صنعت پلاستیک بالاتر رود.
او از دیگر مسایل مهم در برگزاری ایران پلاست را جنبه های اطلاع رسانی دانست و در این خصوص حضور نشریات و کتاب های علمی در نمایشگاه ایران پلاست را بسیار مفید خواند اما در عین حال تاکید کرد:حضور مجلات تخصصی در ایران پلاست زمینه راهنمایی کسانی را که شناخت کافی از شرکتها و اطلاعات نمایشگاه ندارند ، فراهم می کند.به هرحال قطعا حضور این مجلات و کتب در ایران پلاست بر افزایش آگاهی شرکت کنندگان به خصوص شرکت کنندگان خارجی موثرخواهد بود.
محمدی حضور بازدیدکننده تخصصی و موثر را در نمایشگاه ایران پلاست مهم ارزیابی می کند و علت را این می داند که حضور بازدیدکنندگان زیاد و غیر مرتبط توان و وقت غرفه داران گرفته و از انجام کارهای مفید شرکت های حضور یافته در نمایشگاه جلوگیری می کند. وی معتقد است برای جلوگیری از حضور بازدید کنندگان عمومی در ایران پلاست و دیگر نمایشگاه های تخصصی باید ورودی های گران قیمت از بازدیدکنندگان غیر متخصص گرفت ، البته باید حضور متخصصان و دانشجویان رشته های مرتبط را تسهیل کرد.
وی درباره فروش مواد اولیه صنعت پلاستیک در بورس خاطرنشان می کند: شبهاتی ایجاد شده که دلالان بازار سنتی مواد اولیه همچنان در حال فعالیت هستند و در افزایش قیمتها نقش دارند زیرا به نظر می رسد شرکت های خاصی با ارایه قیمت های کلان مواد را خریداری می کنند و براساس قانون نیز هر خریداری می تواند محصولات ارایه شده در بورس را بخرد و همچنین هرچقدر قیمت پیشنهاد دهنده بالاتر باشد فروشنده سود بیشتری می برد پس دست دلالان بازتر بوده و نمی توان جلوی آنها را گرفت ، سپس این شرکت، مواد اولیه خریداری شده از بورس را به قیمت های چند برابری به تولید کنندگان نیازمند مواد می فروشند و به این طریق تولیدکننده درواقع کالای خود را از بورس تهیه نمی کند بلکه به فرم بازار سنتی، مواد اولیه را خریداری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا