اخباراخبار ویژه

دنیا در تب و تاب/ بیماری کرونا کارگاه های تولیدی کوچک و متوسط را در هم کوبیده است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  بر اساس مطالعات انجام شده توسط موسسه (Harbour Results Inc) HRI تقریباً دو سوم تولید کننده های کوچک تا متوسط در هر دو زمینه قطعه سازی و قالب سازی به خاطر اپیدمی بیماری کرونا ناچار به کاهش سطح ظرفیت یا تعطیلی شده‌اند. علاوه براین انتظار می رود تقریباً ۷۰ درصد کارگاه های تعطیل شده به مدت بیش از یک ماه دیگر کماکان تعطیل بمانند.

موسسه HRI یک شرکت مشاوره تجاری واجرایی برای صنایع تولیدی می باشد که درساوثفیلد ایالت میشیگان واقع شده است.

دو بخش صنایع خودرو لوازم خانگی، به ترتیب با ۲۸ درصد و ۶۷% کاهش سطح فعالیت بالاترین صدمه را تجربه می کنند. به طور میانگین ، کارخانجات خودروسازی ۴۶ درصد از نیروی کار خود را تعطیل کردند. علاوه بر این در میان تمام فرآیندهای تولیدی میزان بهره برداری شرکت ها نشانگرافت حداقل نقطه ۱۸ درصد تا حداکثر نقطه ۳۵ درصد می باشد.

به گفته لاری هاربر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه HRI “محدودیت هایی که بر روی زندگی اجتماعی اعمال شده و برای چند مدت نیز ادامه خواهد داشت ، صنایع تولیدی با تلاطم بسیار جدی مواجه خواهند بود. علی رغم اینکه بعضی از تولیدات از ماه می دوباره به جریان خواهد افتاد ، تا عرضه نشدن واکسن کرونا که ممکن است تا ۱۸ ماه به طول بیانجامد وضعیت بازار به حالت عادی باز نخواهد گشت.” وی افزود: “صنایع ضربه چشم گیری را متحمل شده اند که باعث خسته شدن گسسته شدن زنجیره عرضه و تقاضا شده است . و اگر کسب و کاری با وضعیت تضعیف شده وارد سال ۲۰۲۰ شده باشد قطعاً این ضعف خود را در نیمه دوم این سال نشان خواهد داد.”

مطالعات مذکور این نکته را نیز نشان می دهد که تولید کنندگان زمان مورد نیاز برای بازگشت به روال عادی را دست کم گرفته اند- اکثریت پاسخگویان بازتوانی کمتر از دو هفته را انتظار دارند. آقای هاربرمی گوید:” این زمان زیادی خوش بینانه است ، در بعضی موارد ، این بحران هنوز لطمات خود را به تولیدکنندگان نشان نداده است معهذا اثرات آن در تمام طول سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.”

در طول این بحران نقدینگی لازم برای تنخواه گردان نقش حیاتی در بقاء شرکت ها خواهد داشت. در این تحقیق تقریباً نیمی از کارگاهها اعلام کردند که نقدینگی موجودشان به زحمت کفاف ۶ هفته را می‌دهد ، صد در صد کارگاه ها کاهش سطح پرداخت های قابل وصول را تجربه می کند.

آقای هاربر افزود:” ما هرگز این وضعیت بازار یا چنین رکوردی را قبلا تجربه نکرده بودیم. به نظر می رسد شرکت هایی که مدیریت قوی داشتند وخیلی سریع با کاهش هزینه ها و مدیریت نقدینگی عکس العمل نشان دادند ، شانس بهتری برای نجات از این بحران داشته باشند.”

همچنین، همانگونه که انتظار می رفت ، رویکرد تولید کنندگان افت۲۱ واحدی سطح تولید را به ۴۲ درصد و افت ۹ واحدی سطح قالبسازی را به ۵۰ درصد تقلیل داده است. دغدغه اصلی این تولید کنندگان علاوه بر امنیت و سلامت کارکنان ، رکود جهانی ، تبعات منفی اقتصادی فروش می باشد.

مطالعات موسسه هاربر بر روی صدمات ناشی از کرونا بطور ماهانه انجام خواهد شد. نتایج به دست آمده پس از تحلیل به منظور مثمر ثمر واقع شدن حمایتهای دولت فدرال از صنایع تولیدی دراختیارارگانهای صنعتی ذیربط ونیزکمپانی هایی که در این مطالعه شرکت جسته اند قرار داده خواهد شد. نظرسنجی ماه آوریل بیش از ۳۲۰ بازخورد داشت که ۵۵ درصد متعلق به سازندگان قالب و دای و ۴۵ درصد آن متعلق به کارگاه های تولیدی و تزریق پلاستیک بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا