اخباراخبار ویژه

دولت دوازدهم ابلاغ کرد: توسعه و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران بلامانع شد/ سالها پیگیری مدیران و خانه صنعت و معدن نتیجه داد

بسپار/ ایران پلیمر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به مصوبه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار گفت: صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی مستقر در داخل و خارج شهرک ها و نواحی صنعتی بلامانع شد.

هرچند برخی کارشناسان و مسوولات حوزه محیط زیست به این طرح انتقاداتی دارند و معتقدند که ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست، با این حال این خواسته صاحبان صنعت سالهاست از سوی آنان دنبال شده و خانه صنعت و معدن استان تهران هم از جمله آنهاست که از سالها پیش به دنبال رفع محدودیت برای صنایع یاد شده بوده است. (تاریخ نامه مربوط به سال 1396 است) 

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، یداله صادقی به نامگذاری سال جاری “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها “اشاره کرد  و افزود: درپنجاه و دومین نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، تسهیل توسعه واحدهای صنعتی و معدنی درمحدوده شعاع ۱۲۰کیلومتری استان تهران مصوب و جهت اجرا ابلاغ شد.

صادقی تصریح کرد: براساس این مصوبه صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر درداخل و خارج شهرک ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید درعرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.

وی تاکید کرد: براساس این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است به استعلام های مربوطه به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی حداکثر مدت ۲۰روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: اجرای این مصوبه موجب افزایش ظرفیت تولید، ارتقای فناوری و افزایش اشتغال در صنایع استان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا