اخبار

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا اردیبهشت ماه برگزار می شود

بسپار/ایران پلیمر معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تاریخ ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰ کشور آفریقایی خبر داد.

نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و جمعی از نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت صمت برگزار شد.

قنادزاده در این نشست از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا همزمان با نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد و افزود: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور بنا دارد دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا را در سطح وزرای اقتصادی این قاره برگزار کند.

وی با بیان اینکه جهان متوجه اهمیت تجارت با کشورهای آفریقایی شده است، گفت: کمتر از ۲ ماه تا برگزاری این نمایشگاه فرصت داریم و بهتر است در این مدت باقی مانده برنامه‌ریزی‌ها را به‌گونه‌ای انجام بدهیم که دیدارها منتج به قرارداد با این کشورها شود.

گفتنی است آفریقا یک پنجم جمعیت کره زمین را دارد و حدود ۳۰ درصد از ذخایر معدنی، ۱۲ درصد از نفت، ۸ درصد از گاز طبیعی و ۵۰ درصد از ذخایر طلای جهان را داراست.

لازم به ذکر است دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا