اخبار

دو طرح تولید کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین در هفته های آتی افتتاح می شود

بسپار/ایران پلیمر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری رسمی از دو طرح تولید کاتالیست پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین در هفته های آتی با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر داد.

بهزاد محمدی صبح امروزچهارشنبه (۱۸ فروردین ماه) از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بازدید کرد و در جریان روند به تولید رسیدن کاتالیست های پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین قرار گرفت.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که راهبرد صنعت پتروشیمی تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت با دانش فنی ایرانی و با هدف کاهش واردات است، گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در چند سال گذشته در عرصه تولید دانش فنی فرایندها و کاتالیست ها دستاوردها و موفقیت های بسیاری را کسب کرده است و در سال گذشته، دانش فنی تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رونمایی شد و بر اساس همین دانش فنی عملیات اجرایی طرح GTPPپتروشیمی اسلام آباد غرب آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: آنچه که در سه مرکز تهران، اراک و ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حال اجرا است و برای صنعت پتروشیمی بسیار فرصت بزرگی است، بحث پژوهش ، فناوری و احصای دانش فنی به موازات افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی است.

وی تصریح کرد: امروز در جریان بازدید از پایلوت های تولید محصولات مختلف پتروشیمی در مرکز اراک ، این نوید را می دهیم که همکاران ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دستاوردهای ارزشمند و بزرگی دست یافته اند که در هفته های آتی شاهد افتتاح طرح تولید کاتالیست پلی پروپیلن و طرح کاتالیست پلی اتیلن سنگین خواهیم بود که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

محمدی افزود: کاتالیست پلی پروپیلن به شکل صنعتی در واحد های تولید کننده پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی مصرف خواهد شد و همچنین با مصرف کاتالیست پلی اتیلن سنگین در واحدهای پتروشیمی، صنعت پتروشیمی از واردات این کاتالیست ها بی نیاز خواهد شد.

توسعه شتابان صنعت پتروشیمی همراه با افزایش ظرفیت تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: همزمان با توسعه و جهش صنعت پتروشیمی ، در سال ۹۹ برنامه ریزی برای بهره برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی ارائه شد که خوشبختانه شاهد بهره برداری کامل ۱۳ طرح پتروشیمی در این سال بودیم.

محمدی ادامه داد: ۴ طرح باقی مانده در نوبت برنامه های افتتاح مقام محترم ریاست جمهوری است که در فروردین و اردیبهشت ماه جاری در مدار تولید قرار می گیرند و باید بر این نکته تاکید کرد که همزمان با توسعه شتابان در صنعت پتروشیمی و افزایش ظرفیت تولید ، مباحث مربوط به پژوهش و فناوری و تولید دانش فنی نیز با جدیت دنبال می شود.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا