اخبار

دکتر اسماعیل قاسمی دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین المللی رئولوژی: صاحبان نام در دانش رئولوژی دنیا به ایران می آیند

بسپار/ ایران پلیمر دکتر اسماعیل قاسمی چهره فرهیخته بسپاری آخرین دوره “جوایز بسپاری سال”، دبیر نخستین کنفرانس بین المللی رئولوژی در کشور است. خبرنگار گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر گفت و گویی کوتاه با وی داشت و از چند و چون برگزاری این کنفرانس پرسید. وی گفت: در کشورکمبود انجمن های تخصصی به شدت احساس می شود در حالی که اثر گذاری این امر در دهه های پیش به اثبات رسیده و نشانه هایی از آن در کتاب موج سوم اثر اروین تافلر آمده است. اشخاصی که در کشور توانایی انجام کارهای ستادی را دارند باید ضمن تلاش برای تشکیل انجمن ها با عضویت حداکثری، بستر رشد را برای پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی و صنعت فراهم کنند.

اولین انجمن رئولوژی در جهان در سال  سال 1949 تشکیل شد در حالی که انجمن رئولوژی ایران در سال 2016 موجودیت خود را اعلام کرد و این نشان از عقب ماندگی ما در این رابطه دارد که در صدد جبران آن هستیم. دکتر قاسمی اشاره ای نیز به تلاش های صورت گرفته برای دعوت از سخنرانان این همایش داشت و افزود:سخنرانی اوله هاسایر از دانشگاه UTD دانمارک دستاوردی بزرگ برای این انجمن است متئاسفانه شرایط کشور به گونه ای است که بسیاری از افراد صاحب نظر بین المللی بنا بر ملاحظات سیاسی حاضر به سخنرانی در این مراسم نشدند .

 سخنرانی ها با 6 موضوع مختلف در دو روز اول به Short course  ها و در دو روز دوم به سمینار های اصلی اختصاص خواهد یافت.

در پایان امید وارم این همایش برای علاقه مندان به رئولوژی سودمند باشد و تلاش های صورت گرفته برای این همایش به ثمر بنشیند.

 

گروه مجلات بسپار حامی رسانه ای این رویداد است. 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا