اخباراخبار ویژه

دکتر جوادی، دبیر آیین نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ (پلی تکنیک): دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ، مادر این رشته در کشور است/ منتظر دیدار دانش آموختگان ادوار در 11 بهمن ماه هستیم

بسپار/ایران پلیمر نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ در کشور، به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشکده یاد شده در روز سه شنبه 11 ام بهمن ماه 1401 در محل آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه پلی تکنیک تهران برگزار خواهد شد. ساعت برگزاری این مراسم 14 تا 18 خواهد بود.

لینک ثبت نام برای حضور در مراسم نکوداشت

گفته شده که در این مراسم همچنین از کتابی با عنوان “کارستان” رونمایی خواهد شد.

 

خانم دکتر عزیزه جوادی دبیر مراسم یاد شده که از نزدیک در طول این مدت شاهد تلاش های بی دریغ وی در برگزاری هر چه مناسب تر آیین نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ بودیم، در گفت و گویی با این گروه رسانه ای شرکت و از همه دانش آموختگان دوره های مختلف برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

 

بسپار/ ایران پلیمر ایده برگزاری آیین نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ چگونه و چه زمانی شکل گرفت؟

دکتر جوادی: بحث تجلیل از بنیانگذاران و پیشکسوتان دانشکده و کسانی که برای رشته و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ زحمات زیادی کشیده و عمر خود را در این راه صرف کرده اند، همیشه مطرح و دغدغه همه ما بوده است. اما شرایط همه گیری کرونا در کشور عملا امکان برگزاری برنامه ای درخور شان ایشان را به ما نمی‌داد.

اواخر سال گذشته بود که شرایط بهتر شده و امکان برگزاری مراسم تا حدودی مهیا شد و در یکی از جلسات هیات رئیسه دانشکده، پیشنهاد برگزاری مراسم برای این عزیزان را مطرح کردم که با استقبال همکاران روبرو شده و به پیشنهاد آقای دکتر ابراهیمی، مسئولیت برگزاری مراسم نیز به عهده من گذاشته شد. پس از چندین جلسه بحث و بررسی در خصوص چگونگی و کم و کیف برنامه، تصمیم بر آن شد که ما دو مراسم داشته باشیم. مراسم اول که تجلیل از تمامی اعضای هیات علمی پیشکسوت دانشکده بود، در تیرماه امسال و با حضور اعضای هیات علمی، کارشناسان و کارکنان دانشکده برگزار شد.

اینجا بخوانید: تقدیر از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)/ جایگاه پنجم علوم پلیمر ایران در دنیا وامدار چه کسانی است؟

در طی این برنامه که یک محفل صمیمی و دوستانه در داخل دانشکده بود، ریاست دانشکده آقای دکتر گرمابی و آقای دکتر میرزاده سخنانی که حاکی از جایگاه علمی و بالای علم پلیمر و رنگ در کشور و در سطح بین‌المللی بود بیان کردند. همچنین به نقشی که  این رشته در صنعت کشور ایفا کرده است که مرهون زحمات دست اندرکاران این رشته و به خصوص پیشکسوتان ماست اشاره نمودند. در ادامه هر یک از اساتید پیشکسوت حاضر در جلسه سخنان کوتاهی ایراد نموده و به ذکر خاطراتی ارزشمند از سالهای خدمت خود پرداختند.

تجلیل از این عزیزان و اهدای لوح تقدیر و هدیه به ایشان و صرف ناهار دورهمی با حضور همه همکاران دانشکده پایان بخش این مراسم بود. مراسم دوم که به امید خدا در روز11 بهمن ماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود، به نکوداشت بنیانگذاران دانشکده اختصاص دارد که  در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه و انشاا… با حضور جمع زیادی از دانشگاهیان و مدیران صنایع و دانشجویان مهندسی پلیمر و رنگ برگزار خواهد شد. البته در این مراسم به تقدیر و قدردانی از همه پیشکسوتانمان نیز خواهیم پرداخت.

بسپار/ ایران پلیمر به عنوان دبیر اجرایی برگزاری این مراسم چه مراحلی طی شد و در روز نکوداشت شاهد چه مراسمی خواهیم بود؟

دکتر جوادی: برنامه نکوداشت شامل دو بخش است. در بخش اول شاهد سخنرانی های مختلف دانشگاهی و صنعتی  و تبیین نقش رشته و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ در ارتقای رتبه و جایگاه علمی کشور در سطح بین المللی و همچنین نقش آن درکارآفرینی و ایجاد اشتغال در صنایع وابسته خواهیم بود. پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی از مدعوین، بخش دوم را خواهیم داشت. ضمنا در خلال پذیرایی تیزرهای معرفی حامیان طلایی و نقره ای نکوداشت، پخش می شود و نمایندگان ایشان نیز به معرفی شرکت و محصولات خود خواهند پرداخت. در بخش دوم برنامه، ابتدا کلیپی که از صحبت‌های چند تن از دانش‌آموختگان موفق هر یک از اساتید بنیان‌گذار تهیه شده است، پخش شده و پس از پخش هر کلیپ، اساتید مربوطه سخنرانی کوتاهی خواهند داشت. در پایان نیز اهدائ هدایا انجام خواهد شد.

 

بسپار/ ایران پلیمر ملاک در معرفی این بنیان گذاران چه بوده است؟

دکتر جوادی: این عزیزان کسانی هستند که نقش اساسی در تاسیس رشته و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ داشته اند و همچنین کسانی که پس از تاسیس دانشکده، با حضور پر رنگ خود در عرصه های علمی داخلی و خارجی و انجام پروژه های صنعتی در صنایع پلیمر و رنگ، جایگاه این رشته و دانشکده را ارتقا داده و دانشجویانی را تربیت کرده اند که خود یا موسس این رشته در سایر دانشگاه‌های کشورند و یا در صنایع وابسته منشائ اثرات زیاد و کارآفرین یا مدیر می‌باشند.

بسپار/ ایران پلیمر ظاهرا از کتابی همزمان با این مراسم با نام کارستان رونمایی خواهد شد. محتوای این کتاب چیست؟

دکتر جوادی: در یکی از جلسات هیات رئیسه دانشکده که در خصوص چگونگی برگزاری نکوداشت صحبت می کردیم آقای دکترمحمدی  عنوان کردند که چند روز قبل آقای دکتر افشار در دفتر ایشان بوده‌اند و از خاطرات خود در چگونگی تاسیس رشته و دانشکده صحبت می‌کردند و چه خوبست که خاطرات ایشان ثبت شده و کتاب دانشکده تهیه گردد. من هم این ایده را گرفتم و از خانم مهندس علیزادمنیر خواهش کردم که نه تنها با آقای دکترافشار که به حق زحمات زیادی در این خصوص کشیده اند، بلکه با سایر عزیزانی که هر یک به نوعی دستی برآتش داشته اند نیز صحبت شده و  روایت‌های آنها نیز در کتاب دانشکده مورد استفاده قرار گیرد.

به این ترتیب مصاحبه با هشت نفر از این عزیزان که نقش اساسی در تاسیس و ارتقای دانشکده داشته اند انجام شد، که کتاب دانشکده حاصل روایت‌های این عزیزان در خصوص تاریخچه تاسیس دانشکده و فراز و فرودهای آن است. همچنین اسامی و عکس‌ تمامی اعضای هیات علمی دانشکده از بدو تاسیس تا کنون (اعم ازاعضای  فعلی، پیشکسوت و همینطور اعضای فقید دانشکده) نیز در کتاب قرار داده شده است.

بخش دیگری از کتاب با عنوان قاب خاطرات، به مرور برخی از عکس‌های قدیمی از اساتید و دانشجویان دانشکده که در مناسبت‌های مختلف گرفته شده و همچنین مراسم تجلیل از پیشکسوتان در داخل دانشکده اختصاص یافته است. بالاخره در بخش پایانی کتاب، اسامی برخی از دانش‌آموختگان دانشکده که در حال حاضر در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به عنوان عضو هیات علمی و یا پژوهشگر مشغول به کار هستند، یا در صنایع مختلف داخلی و خارجی به عنوان مدیر، کارآفرین و….. نقش موثری دارند فهرست شده است.

لازم است یادآوری کنم که ما تمام تلاش خود را کردیم که آمار و اطلاعات تمامی دانش‌آموختگانمان را جمع‌آوری کنیم ولی تا زمان چاپ کتاب، اطلاعات بیشتری بدست نیامد که امیدواریم با پر کردن فرم ثبت نام عزیزان برای شرکت در نکوداشت، بتوانیم لیست‌ کامل‌تری از دانش آموختگانمان برای داشتن ارتباط بیشتر و همچنین درج نام ایشان در مکتوبات بعدی داشته باشیم.

 

بسپار/ ایران پلیمر به اعتقاد خود شما این دانشکده و اصولا رشته مهندسی پلیمر در توسعه علوم و صنایع پلیمر و پوشش در کشور تا چه اندازه نقش داشته است؟

دکتر جوادی: دانشکده ما که در واقع مادر رشته مهندسی پلیمر و رنگ کشور هست، نقش زیادی در تربیت نیروهای متخصص این رشته داشته و امروزه حضور دانش آموختگان ما در رده‌های بالای دانشگاهی و صنعتی پلیمر و رنگ کشور کاملا مشهود است. خود رشته مهندسی پلیمر و رنگ نیز نقش اساسی در پیشرفت صنایع کشور و کارآفرینی داشته است و گسترش روزافزون این رشته و تاسیس دانشکده‌ها، پژوهشگاهها و پژوهشکده های مختلف مرتبط با آن در تمامی نقاط کشور، موید این مطلب است.

بسپار/ ایران پلیمر  اگر نکته دیگری لازم می‌دانید بفرمایید.

دکتر جوادی: از حدود 10 ماه پیش که بحث مربوط به برگزاری مراسم نکوداشت به طور جدی در هیات رئیسه دانشکده مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شد، همه ما تلاش کرده ایم که برنامه ای در شان عزیزان بنیانگذار و پیشکسوتان دانشکده مان تدارک ببینیم. یکی از اهداف مهمی که در کنار قدردانی از این عزیزان دنبال می‌کنیم، ایجاد همدلی و ارتباط موثرتر با تمامی دانش آموختگانمان در دانشگاهها و صنایع پلیمر و رنگ کشور است. لذا انتظار داریم که دست اندرکاران مختلف دانشگاهی و صنعتی ما ضمن پر کردن فرم ثبت نام برای حضور در مراسم و شرکت فعالشان، ما را در برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم نکوداشت یاری کنند.

در پایان از این‌که برگزاری مراسم چندین بار به دلایل مختلف به تعویق افتاد عذرخواهی کرده و امیدوارم که حضور پر رنگ همه عزیزان گرمی بخش محفل صمیمی ما باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا