اخبار

دکتر سعید باستانی، نماینده صنعت پلیمر و پوشش در مجلس: دولت در تصمیم‌گیری کُند است

بسپار/ایران پلیمرنماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در تصمیم گیری‌ها کُند است و ضمن تأکید بر حضور بخش خصوصی در جلسات سران قوا گفت: استفاده از تشکل‌ها به تصمیم‌سازی برای رونق تولید کمک می‌کند.

دکتر سعید باستانی گفت: مجموعه قوانین و مقررات، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش‌های مختلف به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برای رونق تولید باید به تصمیم‌سازی اهمیت داد که در کمیسیون‌ها نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می‌توانند حضور داشته باشند، بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر در اجرا مهم است و بر اساس تصمیم دولت استفاده از تشکل‌ها می تواند به تصمیم‌سازی برای رونق تولید کمک کند.

به‌دلیل سیستم دیوان‌سالاری در دولت تصمیم‌گیری‌ها کند است و به‌موقع انجام نمی‌شود بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل‌ها در تصمیم‌سازی داریم، تا تشکل‌ها در حوزه تصمیم‌گیری همراه با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند.

او اضافه کرد: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس درحال بررسی است تا ایرادات آن برطرف شود البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده هنوز اجرایی نشده است.

باستانی گفت: قوانینی کامل و قابل اجراست که مشکل اجرایی از طرف دولت برطرف شود و برای این کار لازم است که بخش خصوصی در جلسات سران قوا شرکت داشته باشد.

او تأکید کرد: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز هم نیاز به یک همه‌جانبه‌نگری دارد.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا