اخبار

دکتر فیروز ابراهیمی، رییس انجمن صنایع همگن پلاستیک خراسان رضوی: با توجه به جایگاه صنایع پلیمر و شیمی و سهم بالای آنها در صادرات استان، ارزش نمایشگاه مشهدپلاست فوق العاده است

بسپار/ ایران پلیمر چند روز دیگر و از 18 تا 21 مردادماه شهر مشهد میزبان دو نمایشگاه تخصصی پلاستیک و لاستیک و رنگ و رزین خواهد بود که با بیش از 100 مشارکت کننده تلاش می کند تا دستاوردهایی را برای ارایه کنندگان توانمندی در این نمایشگاه ها حاصل کند.

فیروز ابراهیمی، انجمن صنایع همگن پلاستیک خراسان رضوی به خبرنگار ایران پلیمر گفت: انجمن تخصصی پلاستیک استان، ٦٥٠ عضو دارد كه همگي توليدكنندگان محصولات پلیمری هستند. سازندگان ماشین آلات هم در انجمن دیگری سازماندهي شده اند.
اهداف این تشکل ها، پيگيري مشكلات اعضا و رفع آنها، كمك به تقويت جايگاه اين صنعت، ارتقای تكنيكال واحدها، كمك به زنجيره ارزش واحدهای عضو، كمك به بازار يابي و فروش محصولات، تشريك مساعي مستمر و رسيدن به يك وحدت رويه در اجراست.

باتوجه به جايگاه صنايع شيميايي در بين صنايع استان و سهم بالا در سبد صادراتي استان، رتبه اول اشتغال، سرمايه گذاري و تعداد واحد طبيعتا ارزش اين نمايشگاه، یعنی نمایشگاه های مشهدپلاست و مشهدپینت بسيار فوق العاده است.

وی در ادامه گفت: انجمن ضمن ترغيب و تشويق اعضا به حضور در نمايشگاه، خود نيز به دليل همگامي و همراهي با اصحاب اين صنعت در استان و كشور، با اخذ غرفه حضوري موثر در این نمایشگاه ها خواهد داشت.

دکتر ابراهیمی در پایان افزود: صنايع پليمر و پتروشيميايي جايگاه رفيع و رو به رشد مستمر و بدون توقفه ای را طي دو سه دهه اخير در كشور داشته و قطعا این روند ادامه خواهد داشت، امروزه هيچ صنعتي را در دنيا و اصولا هيچ انساني را نمي توان بي نياز از مصنوعات اين صنعت حتي تصور كرد، مضافا اينكه طي پنج شش سال گذشته با توجه به اوج گيري تحريم ها، بار اصلي اداره مالي كشور بر دوش اين صنايع بوده است كه با صادرات خود بخش عمده نيازهاي ارزي كشور و ساير صنايع را بر عهده داشته كه شايسته قدرداني است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا