اخبار

دکتر نکومنش، رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی: تا 1404 نیمی از بودجه را از راه درآمدهای اختصاصی تامین می کنیم

بسپار/ ایران پلیمر رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر نکومنش با بیان اینکه هدف این پژوهشگاه برای سال 1404 به دست آوردن نیمی از بودجه‌اش از طریق درآمدهای اختصاصی است، گفت: با آنکه سال گذشته 24 درصد از بودجه‌ پژوهشگاه از این طریق به دست آمد اما برای سال 98 می‌کوشیم این رقم را به 25 تا 30 درصد افزایش دهیم.

مهدی نکومنش رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: این پژوهشگاه، صنعتی است که هدفش حصول 50 درصد اعتبارات آن از طریق صنعت است که برای این امر برنامه‌ریزی ویژه‌ای تا سال 1404 انجام شده است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته یکی از بالاترین درآمدهای پژوهش‌های صنعتی در کشور مربوط به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی بوده است چرا که نوع کار این پژوهشگاه داشتن بازار کار بهتر نسبت به کارهای دیگر است البته این در حالی است که این درآمد نوسان هم دارد. 

وی بیان کرد: در سال 90 توانستیم 36 درصد اعتبارات و بودجه خود را از طریق قراردادهای صنعتی به دست آوریم ولی در سال گذشته این رقم متأسفانه به 24 درصد کاهش پیدا کرد در حالی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 25 تا 30 درصد افزایش یابد و در زمینه درآمدزایی اختصاصی کارهای ویژه‌تری انجام شود البته باید به تدریج این رقم را بالاتر ببریم.

نکومنش گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که وابسته به این پژوهشگاه هستند در سایتی مستقل مستقر شدند که می‌کوشیم از درآمدزایی آنان رقمی را به صورت پایدار برای خود در نظر بگیریم البته برای رسیدن به این امر فعالیت مستمر نیاز است.

وی گفت: از سال گذشته جوانه‌هایی از بذر کاشته شده برای افزایش درآمدهای اختصاصی و پایدار در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران زده شده است که امیدواریم این درآمدها بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا