اخبار

دکتر گرمابی (نماینده صنعت پلیمر در مجلس) در تذکر شفاهی: افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قاچاق کالا را رونق می‌بخشد

بسپار/ ایران پلیمر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با انتقاد از لایحه افزایش مناطق ویژه و آزاد اقتصادی گفت: تجربه نشان داده هر یک از مناطق ویژه پتانسیل ورود کالای قاچاق را دارند؛ آیا افزایش این تعداد مناطق ویژه کمکی به افزایش قاچاق و واردات کالاهای بی‌رویه نمی‌کند.

حمید گرمابی در نشست علنی  روز گذشته (سه شنبه، 13 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: لایحه 8 منطقه آزاد و 14 منطقه ویژه اقتصادی پاییز 96 در کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون فرعی مطرح شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تعداد مناطق ویژه را افزایش داد در نتیجه موافقان طرح زیاد شد و این بار بدون طرح در کمیسیون فرعی و اطلاع‌رسانی مناسب در صحن ارائه شد.

وی بیان کرد: با تصویب این لایحه حدود 90 منطقه ویژه در کشور ایجاد می‌شود که این تعداد علاوه بر مناطق تجاری ویژه‌ای که در گذشته وجود داشت قابل مقایسه با سایر کشورها نیست. تجربه نشان داده هر یک از مناطق ویژه پتانسیل ورود کالای قاچاق را دارند. آیا افزایش این تعداد مناطق ویژه کمکی به افزایش قاچاق و واردات کالاهای بی‌رویه نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تأکید کرد: ما خود ساختار را به گونه‌ای تعریف می کنیم که ورود کالای قاچاق تسهیل می شود سپس به دنبال راهکارهای کاهش قاچاق هستیم و از افزایش قاچاق اظهار نگرانی می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تشکر از رئیس جمهور برای سفر به شهرستان نیشابور خاطر نشان کرد: از نحوه تخصیص بودجه مخصوص سفر رضایت نداریم. نیشابور سومین شهر پرجمعیت در منطقه شرق کشور است و تنها شهری است که بیش از نیم میلیون جمعیت فرودگاه ندارد در حالی که بیش از 50درصد شهرهای دارای فرودگاه جمعیت و مسافر کمتری از نیشابور دارند.

گرمابی تصریح کرد: هم اکنون نیشابور از 60 درصد فرودگاه‌های موجود در کشور مسافر بیشتری دارد اما به بهانه نزدیکی به مشهد از توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی جا مانده است.

نماینده مردم مشهد و فیروزه در مجلس اضافه کرد: انتظار می‌رفت که این نیاز نیشابور به مسئولان استانی و وزارت راه منتقل شود در حالی که هیچ توجهی صورت نگرفت لذا تقاضا دارم در این تصمیم بازنگری شود.

منبع:  خبرگزاری خانه ملت

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا