اخبار

رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت: چیزی به‌نام ممنوعیت واردات ماشین آلات وجود ندارد

بسپار/ ایران پلیمر مدتی است مشکلات زیادی از قبیل افزایش شدید قیمت ماشین آلات پلیمری به بهانه شایعه پراکنی‌هایی در خصوص ممنوعیت واردات این ماشین آلات، فعالان و تولید کنندگان این صنعت را با چالش مواجه کرده است، در حالی که رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید اصلا مساله‌ای به نام ممنوعیت واردات نداریم.

محمد مهدی هادوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اینپیا، در خصوص ممنوعیت واردات ماشین آلات اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث محدود کردن واردات نداریم بلکه مساله، کنترل و مدیریت واردات ماشین آلات است.وی افزود: در بخش‌‌ها و حوزه‌هایی که ظرفیت وجود ندارد یا تجهیزاتی در کشور تولید نمی شود، واردات مدیریت می‌شود اما آمادگی شنیدن علل و مباحثی را که توجیه کننده واردات در هر حوزه ای باشد، داریم و حتما از آن حمایت می‌کنیم.

هادوی خاطر نشان کرد: اما اگر در بخش‌هایی تولید با کیفیت مناسب و ظرفیت مورد نیاز در کشور وجود داشته باشد، دلیلی برای واردات وجود ندارد.

این مقام مسئول در خصوص تعرفه‌های واردات ماشین آلات و قطعات ماشین آلات پلیمری گفت: بحث اصلاح تعرفه ها با توجه به تغییراتی که در مجموعه وزارت صمت رخ داده، در کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مطرح شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت تاکید کرد: حمایت هایی که در مقاطع مختلف در خصوص تعرفه ای انجام می شود، در حقیقت هوشمند کننده واردات و ساخت است.

هادوی ادامه داد: تعرفه محلی برای درآمدزایی دولت نیست و کمیسیون ماده یک منافع وزارت صمت، گمرک، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و … را در بر می گیرد.

او افزود: بحث تعرفه صرفا با هدف مدیریت هوشمند واردات صورت می گیرد تا به بخش هایی که تولید داخل نیاز دارد، کمک کنیم.

 

اینپیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا