اخبار

راه‌اندازی قابلیت امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی از امروز

بسپار/ایران پلیمر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با راه اندازی قابلیت امضای الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان جهت ارائه فیزیکی اظهارنامه به دفاتر شرکت پست در سراسر کشور نیست.

 سید ستار هاشمی گفت: پیرو اقدامات توسعه‌ای بازطراحی سامانه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری و در ادامه راه اندازی قابلیت امضای الکترونیک آگهی‌های ثبت تأسیس و تغییرات و همچنین امضای اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، از امروز هجدهم آذر ماه نیز، قابلیت امضاء الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی شد.

هاشمی گفت: با راه اندازی قابلیت امضاء الکترونیک اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان جهت ارائه فیزیکی اظهارنامه به دفاتر شرکت پست در سراسر کشور نیست.

وی با اشاره به ارسال متوسط ۴۰۰ هزار اظهارنامه در سال به صورت فیزیکی و از طریق مراجعه متقاضیان به پست اظهار داشت: با این اقدام ضمن حذف کاغذ، کاهش هزینه متقاضیان و کاهش ترددهای شهری، از هرگونه جعل و سوءاستفاده نیز با استناد پذیری این فرآیند جلوگیری خواهد شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا