اخبار

راه‌اندازی مرکز ملی ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

بسپار/ایران پلیمررئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با بیان این که گسترش همکاری با وزارت صمت، وزارت دفاع و ستاد نیروهای مسلح در دستور کار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار دارد، از راه‌اندازی مرکز ملی ارزیابی فناوری و تحقیق و توسعه را نیز در این سازمان خبر داد.

دکتر حسن زمانیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و با حضور دکتر سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری برگزار شد، به راه‌اندازی دو پژوهشکده شیمی دارویی و اکتشاف و  فرآوری عناصر استراتژیک اشاره کرد و گفت: گرفتن مجوز راه‌اندازی دو پژوهشکده جدید با شرایط انقباضی کشور کار بسیار سختی بود که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۲۱، دو درصد از دانشمندان دو درصد برتر دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین ۲.۷ درصد مقالات پر استناد دنیا متعلق به دانشمندان ایرانی است. این نشان می‌دهد پژوهش ما کیفی‌سازی شده است و الان وارد مرحله فناوری شده‌ایم.

دکتر زمانیان به رتبه این سازمان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین رتبه‌بندی ISC، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بین ۵۲ مؤسسه پژوهشی با توجه به معیارهای مختلف رتبه اول را کسب کرده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در ادامه اعضای هیات رئیسه این سازمان اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اهدای لوح، تقدیر شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا