اخبار

راه‌اندازی کارخانه‌ای برای تولید پوشش حرارتی نانویی

بسپار/ایران پلیمر گروه تولید گرافن (Graphene Manufacturing Group) اعلام کرده است که کارخانه تولید پوشش گرافنی خود را، پس از ساخت اولین ترکیب ۱۰۰۰ لیتری، عملیاتی کرده است.

این شرکت اعلام کرد که پیشرفت در تجاری‌سازی، توسعه و فروش THERMAL-XR به خوبی پیش می‌رود و انتظار می‌رود این کارخانه به ظرفیت تولید ۵۰۰۰۰۰ لیتر از پوشش در سال برسد، که این کار منوط به تولید  است. این افزایش ظرفیت، تامین نیاز در بخش خدمات را در آینده به خوبی امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین این شرکت گفته است که امکانات آزمایشگاهی را برای تامین الزامات کنترل کیفیت و پیشرفت در تحقیق و توسعه، برای گسترش و تقویت THERMAL-XR در صنایع را فراهم کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفته است: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که کارخانه تولیدی خود را راه‌اندازی می‌کنیم و ۱۰۰۰ لیتر THERMAL-XR را تولید می‌کنیم. این نتایج یک گام مهم برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده و بازاریاب در سطح جهانی است.»

گروه تولید گرافن می‌گوید که فعالیت‌های فروش خود را از زمان تأیید دولت استرالیا برای تولید و فروش TXR در فوریه ۲۰۲۳ افزایش داده است. این روند منجر به توافق‌نامه‌های توزیع در آمریکای شمالی، سنگاپور، تایلند، اندونزی و کره‌جنوبی برای بازار تهویه هوا وگرمایش شده است.

علاوه بر این، گفته می‌شود که این فناوری برای صنایع دیگر از جمله برنامه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی در مراکز داده و برای تولیدکنندگان انرژی مانند کارخانه‌های گاز طبیعی مایع، که در آن THERMAL-XR پتانسیل افزایش ظرفیت تولید و راندمان انرژی را دارد، ارزیابی می‌شود.

سیستم پوشش THERMAL-XR روشی برای بهبود هدایت سطوح تبادل حرارت است. این فرآیند ضمن بهبود و بازسازی هدایت حرارتی از دست رفته و افزایش میزان انتقال حرارت با استفاده از گرافن، از سطوح تبادل گرما محافظت می‌کند.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا