اخبار

راه اندازی خط منظم دریایی بین ایران و غرب آفریقا

بسپا/ایران پلیمر رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با همکاری بخش خصوصی به زودی خط منظم دریایی بین ایران و غرب آفریقا راه اندازی می شود؛ همچنین دو ایرلاین پرواز به مقصد این کشورها را کلید خواهند زد.

 علیرضا پیمان پاک امروز در حاشیه همایش ایران و کشورهای غرب آفریقا اظهار کرد: یکی از برنامه های دولت وزارت صمت توسعه تجارت ایران و کشورهایی بود که در سالهای قبل علی رغم پتانسیل های خوبی که داشتند مورد غفلت واقع شده بودند؛ یکی از این کشورها آفریقا بود که با وجود پتانسیل های مختلفی که دارد به دلایل مختلف مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سال گذشته صادرات ما در مجموع به کل قاره آفریقا رشد ۱۰۰ درصدی و امسال هم رشد ۱۰ تا ۱۵ داشت و به ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه غرب آفریقا از نظر اقتصادی و منابع معدنی پتانسیل های بالایی دارد، ادامه داد: بیشترین حجم مبادلات ما با شرق و شمال آفریقا بود از غرب آفریقا غافل بودیم. مساله اصلی بحث حمل و نقل کشتی است که با همکاری بخش خصوصی به زودی خط منظم دریایی راه اندازی می شود؛ کشتی تهیه و مجوزه های راه اندازی خط نیز اخذ شده است.

پیمان پاک اضافه کرد: مسائل پروازی بحث بعدی بود که مذاکرات صورت گرفته و مجوزها نیز اخذ شده است. یکی دو ایرلاین پروازها را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: عدم شناخت بین ایران و غرب آفریقا مساله دیگری است که مانع بین توسعه تجارت شده است؛ در اجلاس امروز ۵۰ نفر از ۱۰ کشور آفریقایی حضور یافته اند که می تواند راهی برای همکاری بیشتر باشد.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های قبلی در این نشست موافقنامه و قرارداد ۲ میلیارد دلاری خواهیم داشت که از چند ماهه قبل مذاکرات و توافقاتی در این زمینه انجام شده است.همچنین هیات های خوبی را به اتحادیه آفریقا اعزام خواهیم کرد.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا