اخبار

راه اندازی مجتمع بازیافت مواد شیمیایی سابک در هلند تا پایان سال 2023

بسپار/ایران پلیمر شرکت پتروشیمی سابک عربستان در نظر دارد مجتمع بازیافت مواد شیمیایی خود در هلند را طی سه ماه چهارم سال 2023 میلادی تکمیل کند.

 به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، یک مقام شرکت سابک عربستان اعلام کرد که انتظار دارد نخستین کارخانه بازیافت مواد شیمیایی خود را در هلند طی سه ماه چهارم تکمیل کند، در حالی که این شرکت در عین حال به‌دنبال شریکان بیشتر در آسیا برای ترویج پذیرش گسترده‌تر پلاستیک‌های بازیافتی است.

جاناردانان رامانوجالو، معاون رئیس بخش جنوب آسیا سابک با اشاره به بازیافت مواد شیمیایی مبتنی بر پیرولیز به پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس گفت: نخستین واحد بازیافت پیشرفته ما برای تولید پلیمرهای دایره‌ای تأیید شده سابک از پلاستیک‌های مخلوط و کهنه، انتظار می‌رود در سه ماه چهارم سال 2023 تکمیل شود.

انتظار می رود این کارخانه که ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن محصول را داراست از زباله‌های پلاستیکی مخلوط به‌عنوان منبع خوراک استفاده کند.

سابک که 70 درصدش متعلق به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان است، قصد دارد تا سال 2030 میلادی سالانه یک میلیون تن پلاستیک را برای تولید پلیمرهای تجدیدپذیر به نام TRUCIRCLE فرآوری کند.

این مقام سابک گفت: «ابتکار ما شامل مواد بازیافتی مکانیکی، محصولات دایره‌ای تأیید شده از بازیافت پیشرفته پلاستیک‌های مخلوط، پلیمرهای تجدیدپذیر تأیید شده از مواد اولیه زیستی و اقتصاد دایره‌ای برای کمک به کاهش زباله‌های پلاستیکی است.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا