اخبار

راه اندازی پایلوت بومی تولید پلی وینیل الکل در کشور

بسپار می نویسد، مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از راه اندازی موفق پایلوت بومی تولید پلی وینیل الکل با هدف جلوگیری از خروج بیش از 20 میلیون دلار ارز از کشور، خبر داد.

 اسماعیل قنبری با اعلام این خبر افزود: در سایه الطاف الهی و در سال ( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) با همت و پشتکار پژوهندگان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مرکز اراک و تلاش و پشتکار بی وقفه کارشناسان گروه پلیمر این مرکز مراحل طراحی و ساخت پایلوت بومی تولید پلی وینیل الکل به اتمام و با موفقیت راه اندازی شد.
وی عنوان کرد: این ماده در گریدهای متنوع و با ویژگی های مختلف در صنایع گوناگون از جمله نساجی، چسب، پتروشیمی، رنگ، آرایشی، پوشش های محافظ موقت، بالا بردن چسبندگی خاک برای جلوگیری از فرسایش و در کاغذ عکاسی کاربرد دارد.
مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد: با توجه به کاربردهای مختلف این ماده مقدار نیاز سالانه کشور بیش از 8 هزار تن است که در صورت تولید آن در داخل، از خروج بیش از 20 میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد.
وی در خصوص اهداف اجرای این طرح و بومی سازی آن در داخل کشور، افزود: با توجه به هزینه بالای تجهیزات خاص تولید این ماده در تکنولوژی های خارجی، بومی سازی دانش فنی تولید این ماده بر اساس دانش و توانایی کارشناسان و سازندگان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سال 1392 در دستور کار قرار گرفت.
به گفته اسماعیل قنبری؛ با طراحی، ساخت و راه اندازی موفقیت آمیز پایلوت مذکور، دانش فنی تولید این ماده به طور کامل در کشور بومی سازی شده است. 
گفتنی است،  2 گرید مصرفی صنعت پتروشیمی ، در این پایلوت تولید شده است.

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا