اخبار

راه حل های نوآورانه ی مخصوص فیلم های کشاورزی

بسپار/ ایران پلیمر با توجه به افزایش جمعیت جهانی و افزایش نیاز به محصولات زراعی با کیفیت، بازار کشت و زرع رو به افزایش است. در راستای کمک هرچه بیشتر به نیازهای بازار شرکت Ampacet محدوده ی گسترده ای از مستربچ ها را برای کاربردهای گلخانه ای طراحی کرده است. از جمله محصولات این شرکت می توان به  محصولان Agristab، محصولات Agroclear ، Heatscreen  و Thermic  اشاره کرد.

برای محافظت محصولات کشاورزی از آفات و بیماری ها کشاورزان معمولا از آفت کش ها استفاده می کنند. یکی از معمول ترین روش ها، استفاده از بخارات گوگردی برای ضدعفونی کردن گلخانه ها است. یکی از مهم ترین اشکالات استفاده از این روش، کاهش عملکردهای پایداری کننده های UV موجود در فیلم های گلخانه ای است. قرار گیری سولفورها روی سطوح فیلم های گلخانه ای باعث ایجاد ذرات اسیدی شده و پایدارکننده های نوری را غیر فعال می کند.  این مساله باعث تخریب زودهنگام فیلم های کشاورزی شده و از طول عمر آن ها تا مقادیر زیادی می کاهد. مهم ترین پایدارکننده های نوری که در فیلم های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد آمین های تاخیری (Hindered Amine) با نام HALS هستند.

فیلم های معمول گلخانه ای حاوی پایدارکننده های HALS معمولا به نحوی طراحی شده اند که حداکثر ظرفیت پذیرش ppm 3000 سولفور را دارا باشند. این ظرفیت باعث ماندگاری فیلم های گلخانه ای تا سه سال و یا چهار فصل می شود. این در حالی است که بازار و صنعت به مدت زمان عملکرد بیشتری از این فیلم ها نیاز دارد. علاوه بر مدت زمان عملکرد بیشتر، صنعت کشت و زرع نیاز دارد که بیش از قبل از بخارات گوگردی استفاده کند. گاهی نیاز است تا ظرفیت تحمل این فیلم ها در برابر گوگرد به ppm 5000 برای مدت زمانی بیش از سه سال برسد.

افزودنی های Agristab محصولاتی نوآور بوده و به نیازهای صنعت کشت و زرع پاسخ خواهد داد. با استفاده از این افزودنی ها در فیلم های کشاورزی امکان استفاده ی بیشتر آفت کش ها وجود دارد. افزودنی گونه ی Agristab 372 پایداری قابل توجهی را در برابر آفت کش ها دارا بوده و امکان استفاده از بخارات گوگرد تا ppm 5000 را ممکن می سازد. این افزودنی امکان عملکرد بیش از ۳ سال را برای فیلم های کشاورزی باعث می شود. افزودنی Agristab 372 رنگ فیلم های گلخانه ای را تحت تاثیر قرار نداده، به خوبی باعث عبور نور شده و تولیدات کشت و زرعی را بهینه می نماید.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی فیلم های گلخانه ای مشکلات ایجاد مه (Fogging) است. برای رفع مشکلات حاصل از مه شرکت Ampacet محصولات 752 Agroclear را مخصوص ماندگاری تا ۲ فصل طراحی و تولید کرده است. افزودن تنها مقدار اندکی از 752 Agroclear عملکرد مناسبی از خاصیت های ضد مه را ایجاد می کند. این افزودنی باعث ایجاد شفافیت قابل توجه شده و از مشکلات ایجاد شده ی ناشی از عدم عبور نور در اثر ایجاد مه می کاهد.

محصول Agroclear 651 با ایجاد اثرات سرمایشی در فصول بسیار گرم باعث عملکرد مناسب فیلم های گلخانه ای می شود. این محصول از گرم شدن بیش از اندازه ی هوای داخلی گلخانه و از کم آب شدن گیاهان جلوگیری می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا