اخبار

رایفن هاوزر: VDMA پیش بینی فروش ماشین آلات فرآیند پلاستیک را پشت سر گذاشت!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان (VDMA) با رضایت به فعالیت‌های خود در سال گذشته می‌نگرند چراکه 2016 رشد قابل توجهی در فروش داشته و روند مثبتی را نسبت به سال‌های قبل و در ادامه‌ی آن‌ها شاهد بودند. طبق گفته‌ی رئیس انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آقای Ulrich Reifenhäuser: “به صورت عمومی رشدی دو درصدی در فروش در هر سال جدید انتظار می‌رود. این در حالی است که رشد فروش ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در سال 2016 به 4 درصد رسید.” این نتایج مثبت به نوعی در نمایشگاه K2016 که در ماه اکتبر برگزار شد مشخص بود. این مساله مثبت اندیشی مناسبی را برای تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان ایجاد می‌کند.


ایالت متحده همچنان مهم ترین بازار فروش است!

صادرات ماشین آلات لاستیک و پلاستیک از اروپا به ایالت متحده در حداکثر مقدار خود قرار دارد. طبق پیش‌بینی‌ها این مساله در آینده شدت بیشتری می‌گیرد. در دوره‌ای از ژانویه تا دسامبر 2016 ارزش فروش ماشین آلات لاستیک و پلاستیک به ایالت متحده به 744 میلیون یورو رسید که رشدی 7/6 درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌داد. بنابراین نه تنها ایالت متحده جایگاه پیشروی خود در بازار فروش این ماشین آلات را حفظ کرد بلکه از رقیب خود یعنی چین نیز پیشی گرفت.

اما صادرات ماشین آلات به چین با ارزشی معادل 629 میلیون یورو نسبت به سال‌های گذشته کاهشی 3/6 درصدی را نشان داد. اگرچه با وجود خروجی‌ها و محاسبات اعضای VDMA اثبات شده است که چین همچنان بازار مهمی برای ماشین آلات لاستیک و پلاستیک محسوب می‌شود.

پس از آمریکا و چین، مکزیک در رتبه‌ی سوم کشورهایی قرار دارد که ماشین آلات لاستیک و پلاستیک را از آلمان خریداری می‌کند. در سال 2016 صادرات به مکزیک با رشدی 51/9 درصدی به 255 میلیون یورو رسید.

 

کم شدن اثر بازار روسیه!

در سال 2016 آلمان برای سومین سال متوالی شاهد کاهش خرید ماشین آلات از طرف روسیه بود. در دوره‌ی زمانی ژانویه تا دسامبر 2016 خرید ماشین آلات توسط روسیه با کاهشی 36/6 درصدی نسبت به سال قبل به 86 میلیون یورو رسید. اگرچه با وجود بهبود و رشد قابل توجه در بخش بسته بندی روسیه به خصوص بسته بندی مواد غذایی، انتظار می‌رود در سال 2017 این کاهش جبران شود. چراکه مواد غذایی تولید شده در روسیه نیاز به محافظت توسط فیلم‌ها و بسته بندی‌های پلاستیکی دارد.


چشم انداز 2017 خوش بینانه است!

روند مثبت در تولید ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان در سال جاری نیز وجود خواهد داشت. مدیر اجرایی انجمن VDMA انتظار دارد فروش تولیدکنندگان آلمانی در سال 2017 تا 2 درصد رشد داشته و با توجه به رشد جهانی می‌توان انتظار 3 درصد رشد را نیز داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا