اخبار

اختصاصی بسپار/ رزیتان از هویت بصری جدید برند خود رونمایی کرد

بسپار/ ایران پلیمر شب گذشته هتل اسپیناس پالاس در حالی میزبان صدها فعال صنعت رنگ و رزین بود که بر خلاف همیشه چشم انداز تهران از این برج، نه تنها غروری در دل برنمی انگیخت بلکه آن مه غلیظ آلودگی انگار گرد غم بر همه ی خانه های شهر پاشیده بود.

با این حال در یکی از سالن های این مجموعه یک هلدینگ خانوادگی چند نسلی شادی بازتعریف فعالیت صنعتی خود را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت.

شرکت رزیتان عضوی از هلدینگ کارآفرینان ذوب فلزات، همزمان با روز دوم نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین و در یک میهمانی شام از هویت بصری جدید برند خود رونمایی کرد.

علی‌اصغر حاجی‌بابا به ‌عنوان یکی از بازرگانان شناخته شده آهن، در سال ۱۳۴۲ شرکت پارس متال را به این امید که وطن به‌سوی صنعتی شدن گام بردارد، تأسیس کرد و سپس در سال ۱۳۴۸ به تأسیس شرکت شوفاژکار تولیدکننده دیگ‌های چدنی حرارت مرکزی همت گماشت. او از بنیانگذاران صنعت ریخته گری و فروآلیاژ در ایران بوده و به عنوان چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران منتخب شده است. علی اصغر حاجی بابا با هدف پیشرفت اقتصاد وطن و ارتقای سطح صنعت، در سال ۱۳۶۱ شرکت‌های فروسیلیس ایران، قالب و ماشین‌سازی ایران مدل و رزیتان، تولیدکننده انواع رزین های صنعتی را تأسیس و در سال ۱۳۸۴ نیز فاز طرح توسعه را در همین شرکت رزیتان با هدف توسعه و تولید محصولات جدید و مورد نیاز صنایع مختلف کشور راه اندازی کرد.

بخشی از مستند “پنبه تا آتش” در مورد زندگی این کارآفرین در مراسم شب گذشته به نمایش درآمد.

 

مهدی حاجی بابا یکی از نسل سومی های خاندان حاجی بابا، از سال 1394 عهده دار مدیریت شرکت رزیتان بوده است. وی در صحبت های خود در این مراسم به پیشینه حضور و ورود خود به هلدینگ خانوادگی کارآفرینان ذوب فلزات اشاره کرد: ابتدا 5 سال را در مجموعه بازرگانی آهن آلات گذراندم و 8 سال هم در شرکت فروسیلیس مشغول بودم تا نهایتا به رزیتان ملحق شدم . از روز نخست با توجه به توسعه فیزیکی و اصلاحات ساختاری که ضروری بود، با رعایت سلامت در کسب و کار فعالیت ها را پیش بردم.

آنچه لزوم بازطراحی و ری برندینگ رزیتان را با حفظ اصالت آن ایجاد کرد، تبدیل شدن رزیتان به یک مجتمع رزین سازی با تولید انواع رزین، اسیدهای چرب، گلیسیرین و … بود.

ما با این هویت بصری جدید اول این پیام را به خود می دهیم که با این نوآرایی سمبلیک آماده روبرو شدن با آینده ای هستیم که در آن پیشرو باشیم. دوم این پیام را به رقبا که البته من شخصا آنان را دوست و همکار می دانم و سپاسگزارم که در این سالها از ایشان آموختم و راهنمایم بودند، می دهیم که همچنانکه شما در حال رشد و توسعه هستید، ما برای در کنار شما ماندن و عقب نماندن از قافله، در حال حرکت هستیم. ما برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم شما هم برای رزیتان و من.

سوم به مشتریان که ولی نعمتان اصلی سازمان ما هستند و  مسیر توسعه جز با خواست ایشان مهیا نمی شد، هر چند که نتوانسته ایم به همه نیاز های آنها پاسخ بدهیم این پیام را می دهیم که همچنان در کنارشان خواهیم بود و انتظار داریم آنان نیز همچنان یار و همراه ما باشند.

و در نهایت از حامیان مالی و تامین کنندگان مواد اولیه که همیشه سعی در ارایه خدمات بهتر داشته اند می خواهیم که در آینده نیز یاری رسان ما باشند. هیات مدیره و سهامداران به ما در تیم رزیتان اعتماد کردند و اجازه سعی و خطا برای رسیدن به دستاوردهای بهتر دادند که امیدوارم استمرار داشته باشد.

مهندس حاجی بابا همچنین در بخش های دیگری از صحبت خود به تلاش ها برای رشد و کارآیی واحد تحقیق و توسعه و نیز رضایت شغلی و حرفه ای کارکنان در رزیتان اشاره کرد.

 

اجرای مراسم را آقای لبانی مدیر مارکتینگ شرکت برعهده داشت که در عین حال سرپرست تیم بازطراحی هویت بصری شرکت رزیتان نیز در طول ماه ها بوده است.

مهندس بختیاری، معاونت واحد طراحی در این مراسم ضمن تشریح استقرار واحد تحقیق و توسعه رزیتان در پارک فناوری پردیس و راه اندازی 5 آزمایشگاه با 15 نیروی متخصص، از تولید رزین های اکریلیک آب پایه از ابتدای سال آینده در رزیتان خبر داد. وی همچنین به تولیدات جدید رزیتان در سال 1402  رزین فنولیک کلدباکس مخصوص صنعت ریخته گری، رزین پلی استر غیراشباع تیکسوتروپ جهت صنایع دریایی، پلی استر اشباع پودری جهت رنگ های پودری، سایر انواع رزین های اپوکسی، رزین Fast Cure فنولیک برای صنعت لنت سازی اشاره کرد.

 

رزیتان برای دور جدید فعالیت های خود شعار ” انتخاب را انتها نیست” را برگزیده است. 

 

در پایان این مراسم با حضور هیات مدیره بر روی سن، از تنی چند از نمایندگان قدیمی شرکت رزیتان با سابقه بیش از 20 سال قدردانی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا