اخباراخبار ویژه

رزین‌های تقویت شده با الیاف سلولزی بلند برای کاربرد در صنعت خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر نوعی رزین جدید پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف سلولز که توسط گروه پلی پلاستیک ژاپن ساخته شده است، کاربردهای خودرویی مانند حامل‌های ماژول در، کنسول‌های مرکزی و هسته‌های تکیه گاه دست را هدف قرار می‌دهد. طبق گفته این شرکت، Plastron LFT چگالی کمتر و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری نسبت به رزین‌های تقویت‌شده با الیاف شیشه کوتاه دارد و در عین حال خواص مکانیکی یکسانی را ارائه می‌دهد.

سلولز یک ماده خام زیست توده غیر خوراکی است که از منابع آلی غیر فسیلی به دست می‌آید. خوشبختانه این مواد خام را می‌توان به طور پایدار از منابع تجدید پذیر تهیه کرد.

رزین Plastron LFT دارای الیاف سلولزی بازسازی شده و ساخته شده با استفاده از روش محلول است که تقریباً هیچ زباله ای تولید نمی کند. شرکت پلی پلاستیک از یک روش محلول برای الیاف سلولزی استفاده می‌کنند که در طول فرآیند تولید گاز گلخانه ای کمتری نسبت به الیاف شیشه منتشر می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که Plastron LFT تقریباً 10٪ چگالی کمتری نسبت به رزین PP تقویت شده با الیاف شیشه دارد، انتشار گازهای گلخانه ای آن در مقایسه با حجم مساوی حتی کمتر است.

به طور طبیعی، حل شدن سلولز در حلال‌ها بسیار دشوار است. امروزه، اکثریت قابل توجهی از سلولز بازسازی شده معمولی با استفاده از فرآیند پیچیده ای تولید می‌شود که شامل اصلاح سلولز و سپس حل شدن در حلال و ریسندگی و در نهایت بازیابی شکل اولیه سلولز است. این فرآیند منجر به انتشار قابل توجه گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن می‌شود.

روش محلول شرکت پلی پلاستیک، یک فرآیند بسته است که تقریباً 100٪ حلال را بازیابی می‌کند و حداقل ضایعات را تولید می‌کند. این شرکت اختراعات متعددی را در سراسر جهان برای رزین‌های تقویت شده با الیاف سلولز بازسازی شده از جمله الیاف سلولز با روش محلول به دست آورده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا