اخبار

رساله‌های دکتری برای حمایت فراخوانده شدند

بسپار/ ایران پلیمر پنجمین فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد.

انتشار این فراخوان در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه موجود در کشور است، همچنین این اقدام راهی است تا مسیر انجام تحقیقات رساله های دکتری به درستی و بر اساس نیازها و اولویت های کشور انجام و هدایت شود.
بنابراین تمامی دانشجویان مقطع دکتری از نخستین روز اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 98 مهلت ثبت نام در این فراخوان را دارند، پس دانشجویان علاقمند به دریافت این حمایت پس از مطالعه دقیق آیین نامه، طرح های خود را در سامانه طرح های پژوهشی صندوق ثبت نام کنند، نتایج نهایی نیز پس از بررسی در کمیته تخصصی اعلام می شود.
بر اساس این گزارش، با انتشار چهارمین فراخوان بیش از 150 رساله دکتری مورد حمایت صندوق قرار گرفت و با دریافت این حمایت مسیر تحقیقات محققان جوان هموار شد. 
علاوه بر این توانمندسازی دانشجویان دکتری و تشویق آنها برای انجام پژوهش های در مرز دانش و اثر بخش نیز می تواند از دیگر اثرات انتشار این فراخوان باشد، علاقمندان برای شرکت در این فراخوان می توانند به سایت صندوق مراجعه کنند.
در این فراخوان آمده است: طرح می بایست به نام استاد راهنما در سامانه ثبت شود،به طرح هایی که از طریق پروفایل استاد ارسال نشود ترتیب اثر داده نخواهد شد.قبل از ارسال تقاضا از طریق پروفایل استاد راهنما، دانشجو موظف است که پروفایلی به نام خود در سامانه ایجاد نماید.
از تاریخ دفاع از از موضوع رساله دکتری تا تاریخ ثبت نام در سامانه بیش از 1ساله نگذشته باشد، از آغاز دوره تحصیل در مقطع دکتری تا زمان ثبت نام نباید بیش از 5/2سال تحصیلی گذشته باشد، اساتید راهنما صرفا مجاز به ارسال یک طرح رساله دکتری خواهند بود.
طرح هایی که به صورت کامل در سامانه بارگذاری شده باشند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.در اختیار داشتن شماره طرح (دریافت شده از سامانه صندوق) برای پیگیری وضعیت طرح الزامی است.بررسی طرح های ارسال شده پس از پایان مهلت فراخوان صورت گرفته و نتایج نهایی نیز پس از تصویب در کمیته تخصصی صندوق اعلام خواهد شد.

 

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا