اخبار

رشد بازار افزودنی های صنعت لاستیک تا سال 2025 چه قدر پیش بینی می شود؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق آخرین مطالعات انجام شده توسط Global Market Insights بازار مواد شیمیایی مربوط به صنعت لاستیک تا سال ۲۰۲۵ رشد چشمگیری را دارا خواهد بود. ارزش بازار این محصولات از 3/5 میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ با رشد 4/9 درصدی در سال ۲۰۲۵ به 5/3 میلیارد دلار خواهد رسید.

در بین صنایع گوناگون، صنعت تایر در مصرف این مواد شیمیایی همواره پیشرو خواهد بود. این صنعت در سال ۲۰۱۷ بیشترین سهم مصرف را به خود اختصاص داد. با توجه به رشد صنعت خودروسازی پیش بینی می شود تایر همواره پر مصرف ترین صنعت مصرف کننده ی مواد شیمیایی مربوط به لاستیک باشد.

در سال ۲۰۱۶ بازار جهانی تایر حجم 3/4 میلیارد واحد را رد کرد. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این حجم به 3/66 میلیارد واحد برسد.

در این بین رشد صنعت ساختمان نیز به عنوان عامل مهمی در رشد صنعت لاستیک شناخته خواهد شد. در تولید محصولاتی نظیر درزگیر، عایق ها، پوشش های کف و سقف از چنین موادی استفاده خواهند کرد.

در بین مواد شیمیایی مختلف، شتاب دهنده ها  (Accelerators) و ضد پاک کننده ها (Anti-detergent) بیشترین رشد را در بین سایر مواد شیمیایی مربوط به صنعت لاستیک دارا خواهند بود. در سال ۲۰۱۷ ارزش بازار شتاب دهنده ها به ۵/۱ میلیارد دلار در صنعت فرایند لاستیک ها رسید. این مواد سرعت فرایند را افزایش داده و از نظر اقتصادی به بهینه شدن فرایند تولید کمک می کنند. ضد پاک کننده ها نیز مقاومت لاستیک را در برابر تابش خورشید، اکسید شدن، ازن، تنش های شیمیایی و حرارت افزایش می دهند. در بین بازارهای مختلف در مناطق مختلف کشورهای اسیا اقیانوسیه بیشترین مصرف را دارا خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا