اخبار

رشد بازار بسپارهای پودری قابل پراکنش مجدد تا سال 2026

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از Research and Markets بازار بسپارهای پودری تا سال 2026 به 61/2 میلیارد دلار رسیده و شاخص CAGR آن نسبت به سال 2016 حدود 5 درصد رشد را نشان خواهد داد. 

بسپارهای پودری قابل پراکنش مجدد (Redispersible) در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را نشان داده و انتظار می‌رود این روند رشد تا سال‌های آتی به دلیل افزایش تعمیرات، فعالیت‌های به روز شده در ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و صنعتی نیز برقرار باشد.

در بین این بسپارهای پودری، اکریلیک‌ها بزرگترین بخش این مواد را به خود اختصاص داده‌اند. دلیل مصرف بالای این مواد خواص آن‌ها می‌باشد. از جمله این خواص می‌توان به دفع آب، ماندگاری، انعطاف پذیری و کارایی زیاد آن اشاره کرد. نوع شیمی VAE بزرگترین و سریع ترین بخش رو به رشد بسپارهای پودری از لحاظ حجمی محسوب شده چراکه قیمتی رقابت پذیر داشته و مصرف رو به رشدی در ساخت و سازهای داخلی و صنعت ساختمان سازی دارد.

از جمله کاربردهای بسپارهای پودری می‌توان به کاشی کاری و کف پوش، ملات، گچ کاری، سامانه‌های عایق و سایر برنامه‌های کاربردی همچون رنگ و آب بندی اشاره کرد. کاشی کاری و کف پوش بزرگترین و سریع ترین بازار بسپارهای پودری قابل پراکنش مجدد از لحاظ حجمی و ارزشی را نشان می‌دهد. از دلایل رشد این مواد در حوزه‌ی مذکور می‌توان به مصرف زیاد در کاشی‌های زیبا و جذاب، پروژه‌های نوسازی و تعمیر و نگهداری از کاشی کاری‌ها و کف پوش‌ها اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا