اخبار

رشد بازار جهانی فیلم های پلی استر

بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی فیلم پلی استر با توجه به افزایش تقاضا، شاهد رشد قابل توجهی شده است.

بر اساس تازه ترین مطالعه موسسه وود مکنزی کمیکالز (Wood Mackenzie Chemicals)، بازار جهانی فیلم پلی استر (BOPET) ظرف پنج سال گذشته سالانه رشدی ۶.۷ درصدی را تجربه کرده و در حال حاضر به رقم بیش از پنج میلیون تن رسیده است.
گزارش این موسسه تحقیقاتی مستقر در لندن، انتشار یافته در تاریخ ۱۵ ماه مه امسال، همچنین یادآور شد: انتظار می رود تقاضای بالا از سوی آسیا، نرخ رشد بازار این محصول را تا سال ۲۰۲۳ میلادی همچنان نزدیک به رقم مطلوب ۵.۶ درصد نگاه دارد.
بر اساس مطالعه اخیر، پیش بینی می شود بازار همچنان در سیطره عرضه کنندگان چینی و نفوذ فزاینده تولیدکنندگان با مالکیت هندی باقی بماند.
رابرت گیلفین، رئیس شاخه فیلم های پلیمری و محصولات انعطاف پذیر (films & flexibles) موسسه وود مکنزی، می گوید: انتظار می رود رشد بازار فیلم پلی استر در آسیا به مراتب چشمگیرتر باشد. به ویژه بازارهای چین و هند که به ترتیب رشد سالانه ۶.۶ و ۱۰ درصدی برای آن ها پیش بینی شده است.
در حالی که صنعت تولید فیلم پلی استر از نصب ۸۹۰ هزار تن ظرفیت جدید در بازار خبر می دهد، گیلفین می گوید: هنوز ظرفیت جدید بیشتری برای تامین تقاضای ناشی از نرخ رشد پیش بینی شده مورد نیاز است.
این گزارش می افزاید: بخش بسته بندی انعطاف پذیر همچنان مهمترین مصرف کننده نهایی فیلم پلی استر خواهد بود که 60 درصد از مصرف جهانی را به خود اختصاص می دهد. 

 

نیپنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا