اخبار

رشد بازار پلی اتر اتر کتون تا سال 2024

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، انتظار می رود بازار پلی اتر اتر کتون (PEEK) تا سال 2024 به 03/1 میلیون دلار برسد. نیاز به این ماده در سال 2015 نزدیک به 5000 تن بوده و انتظار می رود تا سال 2024 به 10000 تن برسد. طبق تحقیقات انجام شده توسط Grand View Research شاخص CAGR این افزایش نیاز معادل با 5/8 درصد از سال های 2016 تا 2024 خواهد بود.

محرک اصلی رشد مصرف این ماده نیاز به پلاستیک هایی با عملکرد بالا به عنوان جایگزین فلزات در خودروها به منظور کاهش وزن شناخته شده است. طبق چهارچوب مقرراتی در ایالات متحده آمریکا و اروپا صنعت خودروسازی مجبور است برای کاهش مصرف سوخت خودروها ازین مواد به جای فلز در ساختار محصولات خود استفاده نماید. انتظار می رود چنین روندهایی در برخی از نقاط جهان موجب تاثیرگذاری بر سایر کشورها نیز بشود.

خواص منحصر به فرد این ماده نظیر استحکام بسیار خوب و پایداری حرارتی جایگاه آن را در کاربردهایی دیگری نظیر غذا، دارو، هوافضا، بسته بندی و مواد نیمه رسانا نیز ایجاد کرده است.

بیشترین مواد مصرفی در این بخش حاوی الیاف شیشه بوده اند به طوریکه 9/44 درصد بازار در سال 2015 را به خود اختصاص داده اند. این مواد در صنعت الکتریک و الکترونیک بسیار پرکاربرد می باشد. اما این در حالی است که انتظار می رود پلی اتر اتر کتون حاوی کربن بیشترین رشد را تا سال 2024 به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که اروپا در مصرف این ماده پیشرو شناخته است. بیشترین مصرف این ماده در کشورهای آسیا اقیانوسیه مربوط به کشورهای چین و هند می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا