اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رشد تقاضا برای MDI در صنایع ساختمانی

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر بازار جهانی دی فنیل متان دی ایزوسیانات (MDI) در سال 2021 حدود 28.26 میلیارد دلار بوده است. استفاده از MDI در صنایع ساختمانی اصلی‌ترین عامل برای رشد مصرف جهانی MDI می‌باشد.

به علاوه افزایش تولید MDI فاقد فسژن نیز عاملی برای افزایش مصرف MDI در سال های آینده خواهد بود. MDI فاقد فسژن دستیابی به استاندارد های بهداشتی را ممکن می سازد. بعضی از شرکت ها MDI زیست سازگار تولید کرده و به بازار معرفی کرده اند. برای نمونه در February سال 2022 شرکت آلمانی چند ملیتی BASF، محصول Lupranat ZERO را معرفی کرد که یک دی فنیل متان دی ایزوسیانات سازگار با محیط زیست می‌باشد.

این محصول برای تولید فوم پلی اورتان سخت و عایق حرارتی جهت صنایع ساختمانی مناسب است. رشد صنایع ساختمانی در جهان منجر به افزایش تقاضای جهانی برای MDI شده است. MDI در صنایع ساختمانی مصارف گسترده ای دارد و در پنل های عایق ، پر کردن فضا های خالی اطراف در و پنجره‌ها و در پشت بام‌ها استفاده می‌گردد. فوم های پلی اورتان سخت دارای مزایای زیادی می باشند از جمله باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش وزن ساختمان می شوند. صنایع ساختمانی در سرتاسر جهان بویژه در ایالات متحده امریکا، چین و هند در حال گسترش می باشند.

بر اساس پیش بینی‌ها بازار جهانی صنایع ساختمانی در سال 2030 به 15.5 تریلیون دلار خواهد رسید. چین، ایالات متحده امریکا و هند روی هم 57 درصد رشد بازار جهانی صنایع ساختمانی را به خود اختصاص داده اند. MDI در تولید چسب‌ها و درزگیرها نیز بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود. برای مثال شرکت Covestro یک پری پلیمر پلی ایزوسیانات آروماتیک با نام تجاری DESMODUR E210 را که بر پایه MDI می‌باشد جهت تولید درزگیرها و چسب‌های واکنش پذیر مورد استفاده در صنایع ساختمانی و مبلمان معرفی کرده است. تعدادی از تولید کنندگان اصلی MDI در جهان به شرح زیر می باشد: BASF SE, Dow Chemical Company, Huntsman Corporation, Covestro AG, Everchem Specialty Chemicals, Wanhua Chemical Group, Kumho Mitsui Chemicals و TCI Chemicals(India) Pvt.Ltd.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا