اخبار

رشد مصرف کامپوزیت های پلیمری، نیاز جهانی به نانومواد را افزایش داده است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش‌های منتشر شده توسط Research and Markets افزایش مصرف چندسازه‌های بسپاری منجر به افزایش نیاز به نانوموادی نظیر نانولوله‌ها، گرافن و نانوسلولز در سطح جهان شده چراکه شرکت‌ها به دنبال جایگزینی برای الیاف کربن و بسته بندی‌های پایه نفتی می‌باشند.

نیاز به بهبود عملکرد مواد در کاربردهای مهندسی بسیار زیاد می‌باشد. تحقیقات متمرکز انجام شده بر مواد پیشرفته به افزایش پایداری مواد در برابر شرایط عملیاتی منجر شده است. این متمرکز بودن به خصوص در مورد مواد چندسازه‌ای ساختاری (Structural composite) بیشتر می‌باشد. دلیل این موضوع افزایش استفاده‌ی قابل توجه این مواد در کاربردهای هوافضا، هوانوردی، زیرساخت‌های عمرانی و خودروسازی می‌باشد.

چندسازه‌هایی که در آن‌ها برای تقویت از نانومواد استفاده می‌شود، معمولا در سطوح مشترک بسپار و ذرات تغییراتی داده می‌شود تا عملکرد بسیار بهتری نسبت به چندسازه‌های معمولی ایجاد شود. نانومواد حتی در درصد‌های کمتر از 5 درصد وزنی قادرند به مقدار قابل توجهی خواص بسپارها را دستخشوش تغییر نمایند. این نانومواد می‌توانند هم در قالب تقویت کننده در بسپارها و هم در قالب پوشش دهی فصل مشترک الیاف و بسپار مورد استفاده قرار گیرند.

در بازار خودروسازی و هوافضا نیاز به موادی با عملکرد چندگانه می‌باشد که بتوانند بهبودهای ساختاری ایجاد کرده و منجر به افزایش رسانایی گرمایی و پایداری در برابر عوامل مختلف جوی گردند.

سایر بازارها نظیر انرژی بادی، تاخیراندازهای شعله، لاستیک، گرمانرم‌ها، بسته بندی، کابل، ساخت و ساز و مهندسی عمران، الکترونیک، تجهیزات ورزشی و … تحت تاثیر شدید نانوچندسازه‌ها می‌باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا