اخبار

رشد ۲۹۷ درصدی سودآوری سهام پتروشیمی تندگویان در بهار ۱۴۰۰

بسپار/ ایران پلیمر انتشار گزارش سه ماهه کدال شگویا، نشان می‌دهد سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان در سه ماه نخست امسال ۲۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ برای هر سهم ۴۴۹ ریال سود محقق کرد که حاکی از افزایش ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

بر اساس گزارش شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در کدال، در سه ماه نخست امسال نیز سود ناخالص با ۲۷۰ درصد افزایش به یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان و سود خالص به یک هزار و ۷۶ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های جدید رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از یک سو، افزایش تولید نسبت به ظرفیت اسمی و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با عرضه چند گرید جدید در سال ۱۴۰۰، مقدار تولید، فروش و سودآوری پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه امسال با افزایش بیشتری همراه شود.

افزون بر این، به‌زودی، پس از ۱۷ سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن محصول می‌شود.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف‎ را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا