اخبار

رشد ۶۹ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در چهارماهه اول سال

بسپار / ایران پلیمر به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، داوود منظور در بازدید از اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران به گفتگو با جمعی از مودیان مالیاتی حاضر در اداره کل پرداخت و خاطرنشان کرد: رضایت و اعتماد مردم و مودیان مالیاتی، اولویت مهم و دستور کاراصلی نظام مالیاتی کشور در دوره تحولی می‌باشد و بازدید از ادارات کل امور مالیاتی در راستای افزایش کارآمدی و بهبود سازمانی در چارچوب سیاست‌های تحول آفرینی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با پر اهمیت شمردن تحقق عدالت مالیاتی افزود: برای ارتقای رضایتمندی مودیان، سازمان امور مالیاتی از تمام اقدامات قانونی بهره می‌گیرد تا ضمن تحقق درآمدهای دولت، عدالت مالیاتی رعایت و حقی از مودیان مالیاتی تضییع نشود.

وی در جمع مدیران و همکاران اداره کل امور مالیاتی غرب تهران، فساد را خط قرمز سازمان امور مالیاتی خواند و گفت: اصلاح و تحول در نظام مالیاتی نیازمند برنامه‌ریزی های کارشناسی و مداومت جدی در مبارزه با فساد است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با همکاران مالیاتی، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران مالیاتی بویژه در روزهای پرکار خرداد و تیر و تحولات مدیر کل امور مالیاتی غرب استان تهران گفت: باید امکانات به ویژه نیازهای اداری همکاران تأمین و با هدف ایجاد انگیزه در سیستم، مشوق‌های بیشتر برای افزایش انگیزه و روحیه نیروهای انسانی که مهمترین سرمایه سازمانی هستند، فراهم شود.

وی بر لزوم تقویت ارتباطات، روابط عمومی ادارات کل با دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی ستاد، ارتباط با مردم و مودیان مالیاتی، حضور در شبکه‌های مجازی و بین فعالان اقتصادی و برگزاری جلسات با اصناف، تشکل‌ها و تقویت تعاملات با مقام‌های محلی تأکید کرد و گفت: همه اینها موضوع فرهنگ مالیاتی است که با ارتقا فرهنگ مالیاتی، نظام مالیاتی می‌تواند در فضای بهتری کارها و برنامه‌های خود را پیش ببرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عوارض مالیات بر ارزش افزوده، به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که موجب توسعه زیر ساخت‌های شهری و روستایی کشور می‌باشد، گفت: باید برای تبیین جایگاه مالیات در زندگی روزمره مردم و فرهنگ سازی مالیاتی به این خدمات به عنوان نقطه قوت سازمان امور مالیاتی در مناسبات محلی و در دیدار با مردم و گزارش به مقام‌های محلی توجه کرد.

منظور، هوشمند سازی مالیاتی، رسیدگی داده محور، مودی مداری و رضایت‏مندی مودیان و وصول بهنگام مالیات را برای دستیابی به اهداف نظام مالیاتی جز اصول مهم سازمان خواند و گفت: سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی باید به سمت سازمان داده محور و سامانه محور حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه هر اداره کل باید یک جریان تولید و جمع آوری اطلاعات داشته باشد گفت: این اطلاعات باعث می‌شود که مودیان جدیدی شناسایی و مالیات‌های بیشتری وصول کنیم، از طرف دیگر دسترسی به اطلاعت و شناسایی مودیان جدید، موجب افزایش عدالت مالیاتی و اعتماد عمومی در جامعه نسبت به مالیات و نظام مالیاتی می‌شود که به همین دلایل یکی از مهمترین ملاک ارزیابی ادارات کل امور مالیاتی در سال جدید شناسایی مودیان جدید می‌باشد.

منظور از رشد ۶۹ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در چهارماهه اول سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در چهار ماهه اول سال‌جاری تحقق ۹۵ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی را داشته‌ایم که این تحقق ۹۵ درصدی، قبل از این بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این رشد درآمدهای مالیاتی در چهارماهه اول سال‌جاری عمدتاً ناشی از شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی بوده است گفت: رویکرد نظام مالیاتی در راستای عدالت مالیاتی ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، شناسایی مودیانی هست که تا کنون مالیات پرداخت نمی‌کردند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به مباحث مطرح شده همکاران در مورد سیستم اریس گفت: سیستم اریس در حال تقویت است و اریس یکی از مهمترین ابزارهای سازمان امور مالیاتی است و وجود برخی مشکل‌ها، نه در سیستم اریس که در طراحی‌ها می‌باشد، که با تلاش مستمر همکاران در دست اصلاح و ارتقا می‌باشد.

قبل از سخنان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، نیکخوی متین مدیر کل امور مالیاتی غرب استان تهران گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه نمود و همچنین مدیران و همکاران حاضر در جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است در جریان این بازدید، تعدادی از مودیان مالیاتی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات خود در زمینه مالیات را به صورت رو در رو با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کردند و وی نیز دستورات لازم برای پیگیری سریع این موضوعات و مشکلات را صادر کرد.

 

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا