اخبار

رشد 14 درصدی ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس در سال 1403

بسپار/ایران پلیمر مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: امسال ظرفیت تولید این هلدینگ با بهره برداری از طرح هایی همچون پتروشیمی هنگام، متانول آپادانا، پالایش هویزه، پتروشیمی صدف، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، 14 درصد افزایش می یابد.

 عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در «نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: در شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، جهش تولید به معنای آن است که حرکت‌های عادی به‌درد کشور نمی‌خورد،  بلکه باید جهادی و انقلابی عمل کرد تا شاهد جهش در تولید باشیم.

وی افزود: در بحث مشارکت مردم، باید بخش‌هایی از تولید را توسعه دهیم که توده‌های مردم بتوانند در آن سرمایه‌گذاری کنند و در صنعت پتروشیمی، توسعه بخش پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش است که سرمایه بخش خصوصی واقعی و شرکت‌های متوسط و کوچک مردمی را جذب خواهد کرد و امکان گسترش مشارکت مردم را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: پارک‌های شیمیایی و پتروشیمیدر منطقه مکران و پارسیان احداث خواهد شد که نقش موثری در توسعه رنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی خواهند داشت.

وی ادامه داد: محیط کسب و کار در ایران خوب نیست و باید بروکراسی مضر ادارات که ترمز بخش تولید شده، اصلاح شود؛ در واقع جهش تولید با اصلاح محیط کسب و کار محقق می‌شود.

علی‌عسگری با بیان اینکه تولید مجموعه هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته به 24 میلیون تن رسید، گفت: این میزان تولید برابر با رشد 1.6 میلیون تنی و معادل ثبت رشد 6درصدی است.

وی افزود: امسال ظرفیت تولید تا 14درصد افزایش می‌یابد و واحدهای متعددی از جمله پتروشیمی هنگام، متانول آپادانا، پالایش هویزه، پتروشیمی صدف، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، بازیافت اتان بندرامام، واحد شیرین سازی پتروشیمی نوری، بازسازی پارازایلین بوعلی، پروژه هایکو، کریستال ملامین لردگان، پتروپرک و پتروشیمی نگین سنقر و همچنین پتروشیمی گچساران که با مشکل مواجه شده بود، به‌بهره برداری و تولید خواهند رسید.

به گزارش نیپنا؛ نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، صبح امروز (یکشنبه 19 فروردین ماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و مدیران برخی از طرح های پتروشیمی به میزبانی مدیریت کنترل تولید این شرکت برگزار شد. در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا