اخبار

رشد 25 درصدی در بازار چاپگرهای سه بعدی و تولید قطعات پیچیده پلاستیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی از مزیت‌های زیادی برخوردار است. از بین این مزایا می‌توان به بازدهی ماده، قیمت نهایی اقتصادی، تولید بصرفه و سریع قطعات نازک و کوچک، تولید قطعات بسیار پیچیده و سبک اشاره کرد. می‌توان گفت فناوری چاپگرهای سه‌بعدی صنعت جهانی را دستخوش تغییری شگرف خواهد کرد.

از کاربردهای مهم چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان به استفاده از آن در صنعت هوافضا اشاره نمود. چاپگرهای سه‌بعدی در صنعت هوافضا امکان تولید قطعاتی که بطور متداول از چیدمان بیش از 100 قطعه مجزا تشکیل می‌شوند، تنها در یک مرحله را فراهم می‌آورد. علاوه بر ساخت قطعه در یک مرحله، کیفیت آن نیز دستخوش تغییر شده بگونه‌ای که نیاز به استفاده از پیچ برای اتصال قطعات مرتفع می‌گردد. با استفاده از ساخت قطعات بصورت لایه‌ای، امکان تولید هندسه‌هایی که در گذشته غیرممکن پنداشته می‌شد فراهم می‌شود. از سایر مزیت‌ها می‌توان به کاهش وزن تا 50 درصد، کاهش زمان تحویل تا 75 درصد، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و حذف نیمی از مسیر لازم از طرح ایده تا مرحله ساخت اشاره نمود. هم‌اکنون، سازندگان هواپیماهای مسافربری با استقبال گسترده از این محصولات، سفارشات قطعات گوناگونی را ارائه داده و از این قطعات در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

بازار جهانی چاپگرهای سه‌بعدی در سال 2015 بالغ بر 4 میلیارد یورو برآورد شد. نرخ رشد سالانه این بازار در حدود 25 درصد تخمین زده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا